2011. június 24. 12:02

A fiatal generációk érdeklődésén múlik az európai autóipar jövője

„Nem kevesebb, mint 125 éves találmány az automobil, amely születése óta töretlenül szolgálja az európai gazdaság növekedését” – fogalmazott Herczog Edit az Európai Autógyártók Szövetsége brüsszeli konferenciáján rendezett panelbeszélgetésen. A képviselő az autóipar várható növekedése és az európai társadalmi változások közötti összefüggésekre hívta fel a figyelmet.

Herczog Edit szerint ahelyett, hogy az iparág elmúlt években elért sikerein töprengünk, fontosabb, hogy a jövőben várható változásokra figyeljünk, hiszen éppen az autóipar az a terület, ahol kiélezett a verseny a világ innovatív régiói között. A képviselő arra hívta fel a figyelmet a brüsszeli Autoworldben első alkalommal az EU ipari, közlekedési és foglalkoztatási biztosai, az európai autógyártók vezetői, illetve 15 országból érkező fiatal mérnökök részvételével megrendezett „Holnapi mobilitásunk ma” című találkozón, hogy keressék a kapcsolatot a legfiatalabb generációkkal, akik meghatározzák az európai autóipar jövőjét. Csak akkor lesz szakember-utánpótlása az autóiparnak, ha vonzó lehetőséget tud nyújtani az új generációknak is, arról nem is beszélve, hogy a ma tinédzserei a jövő fogyasztóit jelentik az autógyártók számára.

Ehhez kapcsolódóan értékelte a képviselő az EU „Youth on the Move” kampányát, hiszen, az Európai Bizottság egyik zászlóshajónak számító kezdeményezése képes lehet párbeszédet teremteni a fiatal generációk és az ipar között. Így felderíthetik a jövőbeni igényeket, a fiatalok maguk is beleszólhatnak a saját jövőjükbe, és felépíthetik csúcstechnológiai világukat. Ezzel elősegítik az EU szigorú vállalását, mely szerint a széndioxid kibocsátást 2020-ig 20%-kal kívánjuk csökkenti a kontinensen. „Ennek eléréséhez nem csak a szállítási eszközök szén-dioxid kibocsátását szükséges figyelni, hanem a szállított termékét is, és el kell érni, hogy az minél kisebb utat tegyen meg a termelő és a fogyasztó között” – figyelmeztetett a képviselő.

"Európának szüksége van arra, hogy egy új generáció, egy újfajta vállalkozó szellemű csoport újraértelmezze magának a mobilitásnak a jelentését, új innovatív és zöld ötletekkel segítsék a fejlesztőgárdák munkáját” – fogalmazott Herczog.