MTI/mszp.hu | Belföld | parlament
2015. május 19. 15:32

A magyarok többségét cserbenhagyja a büdzsé

Burány Sándor szerint a jövő évi adótörvények és a büdzsé-javaslat elsősorban azoknak kedvez, akik a legtöbbet keresik, a legnagyobb vállalkozások tulajdonosai, és azoknak, "akik a Fidesz haverjainak számítanak".

A költségvetési javaslat szerinte cserbenhagyja a magyarok többségét,  az egészségügyet, az oktatás területét, a szociális szférát, az önkormányzatokat. Hozzátette: pártja a nettó béreket akarja növelni adócsökkentéssel, úgy, hogy a béremelés nem hozza nehéz helyzetbe a munkaadókat. 

Tarthatatlannak nevezte, hogy a pályázatok nyerteseit egyetlen miniszter és a miniszterelnök válassza ki, hogy nyertesek sorát Orbán Viktor hagyja jóvá. 

A kormány hibájából marad az utcán a hulladék

Heringes Anita (MSZP) szerint szinte végzetes a rombolás a hulladékgazdálkodás rendszerében, lassan nápolyi körülmények uralkodnak Magyarországon. Nápolyban a helyi maffia, Magyarországon a kormány hibájából marad az utcán a hulladék - közölte. Hozzátette: heteken belül sok közszolgáltató nem fogja tudni elszállítani a szemetet, a katasztrófavédelemnek pedig nincs erre pluszforrása.

Miért akarják átnevezni az Ortutay-kollégiumot?

    

Szabó Sándor (MSZP) "Radnóti Miklós vagy József Attila nevét is száműznék az intézményi elnevezésekben" című kérdésben azt firtatta, hogy a miért akarják átnevezni az Ortutay Gyula néprajztudós nevét viselő szegedi városi kollégiumot. Mire alapozzák azt a véleményt, hogy az elnevezés nem felel meg a jogszabályoknak? - kérdezte.

Szauron szeme már a közmunkásokat is figyeli?

Gúr Nándor arról beszélt, hogy Ózdon kamerával akarják megfigyelni a közfoglalkoztatottakat. A Jobbiknak javasolta, hogy a munkaegészségügyi feltételek megteremtésében jeleskedjen, a Fidesznek pedig azt, hogy "az ellopott pénzt" adják vissza a közfoglalkoztatottaknak. Felszólított arra, hogy a közszférából ne rugdossák ki az embereket, hogy aztán közfoglalkoztatottként vegyék vissza.

Mikor készül el az M49-es gyorsfogalmi út?

Legény Zsolt azt kérdezte, mikor készül el az M49-es gyorsforgalmi út? Milyen ütemezéssel valósítják meg és mikorra várható a balesetveszélyes szakaszok felújítása? Közlése szerint az eddigi információk alapján az elkövetkező években nem várható, hogy az elkerülő út építésére sor
kerül. Mint mondta, az érintett út a 2013-20 közötti uniós forrásból épülő utak közé nem került be.

A Cséri-telepi szennyezésről

Kunhalmi Ágnes kiemelte: a pestszentlőrinci Cséri-telepen 40 hektáron három éven keresztül teherautók öntötték a káros anyagot. Azt máig nem tudni, kik voltak az iszapmaffia haszonélvezői - mondta. Mit tesz a tárca, hogy a telepen okozott kárt elhárítsák? - kérdezte.

Elszabaduló törlesztőrészletek

Tukacs István (MSZP) a devizahitelesekről szólva elszabaduló törlesztőrészletekről beszélt. Szavai szerint a hitelek forintosítása óriási csalódást okozott, nem csökken az a pénz, amelyet vissza kell fizetniük az érintetteknek. Ez egy kudarc, reméli, a gépkocsi-hitelekkel nem így akarnak majd foglalkozni - mondta.

Meghosszabbítják-e a fővárosi 1-es villamos vonalát? 

Kiss László (MSZP) arra kérdezett rá: megvalósul-e és mikor a Budapesten az 1-es villamos vonalának meghosszabbítása, és a tervet veszélyezteti-e az elektromosbusz-program?

Milyen jogon tartják vissza a Buda-Cash ügyfeleinek pénzét? 

Bárándy Gergely (MSZP) a Buda-Cash ügyben azt kérdezte, mi a jogalapja annak, hogy a Buda-Cash ügyben nem adják ki az ügyfelek pénzét. Emlékeztetett: a Nemzeti Nyomozó Iroda zár alá vette a vagyont, emiatt nem lehetséges a kifizetés. Szerinte ugyanakkor a jogszabályok szerint az ügyfeleket megillető pénz nem képezi a felszámolási vagyon részét, vagyis soron kívül kiadható.

Miért döntöttek ilyen gyorsan az azbeszt-hulladékról?

Gőgös Zoltán arról érdeklődött, hogy hogyan lehetett 18 nap alatt megszerezni a környezetvédelmi engedélyt a zagyvaszántói azbeszt-hulladék várpalotai elhelyezéséről. Azt firtatta, hogy miért ez volt a legjobb ajánlat és mindig ilyen gyorsan döntenek-e vagy csak akkor, ha 1,3 milliárd forintos "bizniszről" van szó.

Mi fog történni az M4-essel?

       

Bangóné Borbély Ildikó értékelése szerint a kormány éveken keresztül hitegette az embereket és a beruházókat, hogy megépül az M4-es Abony és Fegyvernek közötti szakasza. Arra volt kíváncsi, hogy a beruházás leállítása után milyen csökkentett műszaki tartalomban gondolkodik a kormány, mi fog történni, mikor folytatják az építkezést.