mszp.hu | MÁV vasút
2014. december 08. 16:59

Gumicsizma, raliautó, hidegélelem ajánlott...

Egyre több híradás foglalkozik a békéscsabai közlekedéssel. A volántársaság buszbeszerzéseit a Figyelő című újság, míg a vasútállomás felújítása kapcsán keletkezett áldatlan állapotokat a TV2 vette górcső alá.

A mobilitás szempontjából fontos vasút-felújítási beruházás, már sok gondot okozott és okoz a csabaiaknak. A nehézségek a tél beköszöntével már nemcsak a helyi autós, kerékpáros közlekedésben, hanem a vasútállomáson is megjelentek. A vasútállomáson nehezen megközelíthető vágányok, sár és tócsák összefüggő ingoványa fogadja a Békéscsabára érkezőket, innen indulókat. Mi is szorgalmazzuk, hogy a problémáról a MÁV és a beruházók értesüljenek és gyors megoldást találjak rá. A normális közlekedés feltételeinek biztosítása az ünnepek közeledtével egyre sürgősebbé válik, hiszen az utaslétszám növekedni fog. Minél hamarabb meg kell oldani, hogy száraz lábbal lehessen eljutni a vágányokhoz, addig azonban gumicsizma használata ajánlott a vasútállomás környékén. 

A vasútfelújítás miatt Jaminában nehéz közlekedni, hiszen a volt Sziklai utcai vasúti átjáró környékén is hatalmas a kocsisor a reggeli és esti csúcsforgalomban. Többször javasoltuk már, hogy az Orosházi úti felüljáró és a Franklin-Szerdahelyi vasúti átkelő felújítása, átalakítása idejére a szegedi vasútvonalon legalább reggel 6-8 óra és délután 15-18 óra között vonatpótló buszokkal oldják meg a közlekedést és a teherjáratokat az éjszakai órákra ütemezzék, hiszen akkor a folyamatos áthaladás megoldható lenne és enyhülnének a közlekedés nehézségei, kevesebb bosszúságot okozva az arra haladóknak.

A belváros közlekedésének teljes átalakításával (Szent István tér lezárása, új lámpák telepítése) lett nehezebb és lassabb a közlekedés. Sőt, a belváros rehabilitáció második ütemének befejezése után még jobban át fog alakulni a város közlekedése. A könnyebb közlekedés érdekében javasoljuk, hogy a beruházás végéig vizsgálja felül az önkormányzat és hangolja össze a lámpás csomópontok áteresztését. A probléma az egész városban érezhető, de kiemelten a Gyulai úton és a Bajza utcán. Meg kell oldani, hogy a lehető legkevesebb várakozással lehessen közlekedni ezeken a forgalmas utakon.

A tömegközlekedésben sem egyszerűbb a helyzet. Mi is többször kértük már, hogy városunk tömegközlekedési útvonalai legyenek felülvizsgálva, hiszen nincs megoldva az egyes városrészek egyszerű átjárása és a kórház megközelíthetősége se.

A Figyelő című újság szakértői szerint az újonnan beszerezni kívánt buszok nem érnek annyit, mint amennyit fizet értük a társaság. Sőt, a tendert egy 40 millió forint árbevételű vállalkozás nyerte az 1,55 milliárd forintos ajánlatával. További érdekesség, hogy a győztes vállalkozás vezetőjének egy másik vállalkozása a közlekedési társaság igazgatójának a rali csapatát támogatja. Egyéb információk szerint az eddigi munkaruha beszerzési gyakorlaton is változtattak. Már nem békéscsabai vállalkozások, hanem más cégektől szerzik be a munkaruhákat jelentősen magasabb összegért. A Körös Volán vezérigazgatója egyszer sem tartotta fontosnak, hogy Békéscsaba közgyűlési ülésein tiszteletét tegye, hogy választ adjon ezekre a kérdésekre is. Ezúton is felszólítjuk a Körös Volán vezérigazgatóját, mint az adóforintjainkból gazdálkodó állami vállalat vezetőjét, hogy foglalkozzon a lakosság panaszainak megoldásával és adjon magyarázatot a feltűnően dráguló beszerzésekre!

Az MSZP Békéscsabai Szervezetének nevében:
Miklós Attila
elnök