mszp.hu | 3-as metró közlemény Újpest
2014. szeptember 01. 19:36

Kormányzati és EU-forrásokra van szükség a 3-as metró felújításához és káposztásmegyeri meghosszabbításához

Szomorúan láttuk, hogy csak a baloldal által kezdeményezett „Azonnali metrófelújítást!” - aláírásgyűjtő kampány kezdete után kezdett el a Fidesz érdemben foglalkozni az ország legforgalmasabb vasútvonala, az M3-as metró felújításával.
Fotó: ujpestertdolgozunk.hu

A Fidesz-kormány döntése a felújítás bankhitelből, adósságból történő finanszírozására azonban vállalhatatlan. Az MSZP már korábban kezdeményezte, hogy a ne hitelből, hanem kormányzati források és Európai Uniós források felhasználásával kerüljön sor a felújítás és a fejlesztés megvalósítására.

Nagyságrendileg százmilliárd megy el közpénzből országszerte stadionépítésekre, a Magyar Nemzeti Bank félmilliárd forintért vásárolt kastélyt, közel 18 milliárd forintért irodaházat, valamint mintegy 200 milliárd forintot költ értelmezhetetlen célokra az adófizetők pénzéből. Megdöbbentő, hogy eközben nem magától értetődő, hogy kormányzati támogatással és Európai Uniós források bevonásával újuljon meg az ország legforgalmasabb vasútja, a 3 – as metró, mely naponta 400,000 utast szolgál ki.

Sajtóhírek szerint számos más budapesti közlekedési projekttel együtt a 3-as metró lekerült a kormány által támogatott fejlesztések listájáról, helyette a legfontosabb projekt a Hódmezővásárhely-Szeged villamosépítés lett, miközben a két vonal forgalma össze sem hasonlítható egymással.

Az MSZP továbbra is elvárja, hogy a korábbi bejelentésekkel összhangban mind kormányzati forrás, mind EU-finanszírozás álljon rendelkezésre a 3-as metró felújításához és Káposztásmegyerig történő meghosszabbításához.  Egyúttal elvárjuk mind a 3 – as metró felújításának, mind annak Káposztásmegyerig tartó meghosszabbításának felgyorsítását.

Elvárjuk, hogy a Fidesz döntsön ésszerűen, és ne büntessen napi 400,000 utast politikai okokból.

Dr. Trippon Norbert,
Budapesti ügyvezető alelnök
Újpest baloldali polgármesterjelöltje