2012. március 22. 09:29

Mit érnek a sínek vonatok nélkül?

Az Országgyűlés napirendjén szereplő személyszállítási törvény a közösségi közlekedés elsőbbségének érvényre juttatását tűzte ki céljául. Ezzel a gondolattal mi is egyet értünk, sőt Békéscsaba esetében a vasút fejlesztése egy lehetséges kitörési, fejlődési lehetőséget is rejt magában.

Vasúti szempontból a békési megyeszékhely kitűnő helyen fekszik. Városunkon halad keresztül a IV. Páneurópai folyosó, melyen Németországból indulva Csehországon, Szlovákián, Románián, Bulgárián keresztül Törökországig lehet eljutni. Ez a folyosó lehetőséget teremt arra, hogy Békéscsabát bekapcsolja Európa vérkeringésébe.

A már zajló és több helyen befejezett Budapest – Békéscsaba – Lőkösháza vonal felújítási munkáinak köszönhetően Békéscsaba és Gyoma között is fejlesztik a vasúti pályát és megszépül városunk állomása is. Reméljük, hogy személyszállító vonatok is fognak járni a felújított pályákon és a vonatokon lesznek még utasok, akik használni tudják majd a felújított békéscsabai állomást.
 
Az új vasúti menetrend elfogadása ugyanis szembe megy az előbb említett személyszállítási törvény irányelveivel. Melynek következményeként országszerte 412 vonat fog megszűnni. Városuk kormánypárti országgyűlési képviselői eddig tétlenül nézték, ahogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kevesebb járat indítását rendelte meg a MÁV-tól.

A járatmegszüntetéseket tartalmazó új menetrend elfogadása előtt kérjük városunk országgyűlési képviselőit, hogy képviseljék Békéscsaba érdekeit. Tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy a járatmegszüntetések ne érintsék a békési megyeszékhely közlekedését.


Az MSZP Békéscsabai Szervezetének nevében:         

Miklós Attila,
elnök