Nemcsak tőke, hanem vállalkozói kedv is kell a sikerhez

„Tíz éve a kisvállalkozások még nem voltak az európai intézmények látóterében, mára viszont megkerülhetetlenné váltak a törvényhozás számára” – foglalta össze a kisvállalkozói törvénycsomag eredményeit Herczog Edit, az EP kisvállalkozói intergroupjának alelnöke a Fiatal Vállalkozók Szövetsége (FIVOSZ) rendezvényén.

A Fiatal Vállalkozók Hete alkalmából szervezett nemzetközi találkozón a téma parlamenti jelentéstevője hozzátette, jó érzés látni, hogy az EU új iparpolitikai koncepciója is a kkv-törvénycsomag sikeres elemeiből táplálkozik, annak szellemében született. Herczog Edit szerint az a legfontosabb, hogy a hazai vállalkozások is elkezdjenek kifelé kacsingatni, minél előbb, lehetőleg a termékfejlesztés szakaszában az Unió 500 milliós piacában gondolkodni.

A sikerhez azonban több tényezőre is szükség van a képviselő szerint, amelyek közül a pénz csak az egyik. Az EU a következő hétéves költségvetési programjában egyébként 2,5 milliárd eurót különít el a COSME, a kkv-fejlesztési programja számára. Ugyanígy fontos, hogy olyan Európán átívelő hálózatok jöjjenek létre, amelyek támogatják a vállalkozások nemzetközi kapcsolatfelvételét, tapasztalatcseréjét, ebben segít a viszonylag friss vállalkozói Erasmus program. Harmadrészt ösztönözni kell elsősorban a fiatalokat arra, hogy vállalkozzanak, teremtsék meg a saját állásukat, üzletüket. A képviselő szerint a népmesében is csak akkor vágta le a sárkány fejét a legkisebb királyfi, ha az akarata megvolt hozzá. Herczog úgy értékelte, hogy a vállalkozói kedv ösztönzése kulcsfontosságú abból a szempontból, hogy a világot átformáló következő globális sikercég Magyarországról indul-e útjára.