2012. május 02. 16:08

Szárnyszegett Malév

A Malév csődjével számtalan közvetlen összeköttetéstől esett el Budapest, különösen sok járat szűnt meg. A kormány tétlensége miatt jelentősen ritkultak is a járatok.

Budapest elosztószerepét Bécs vette át, így a Malév több mint másfél millió átszálló utasa immár Bécsen és Prágán keresztül közlekedik.

Az ún. üzleti vonalakon minimum 20-30 százalékkal emelkedtek a jegyárak. A légiközlekedésben kialakult káosz az élet egyéb területein is súlyos problémákat vet fel. A repülőtér gazdasági és idegenforgalmi szerepét elvesztette, jelentős csapást mérve ezzel az amúgy is óriási bajban levő nemzetgazdaságra.

A több mint 200 Malév-pilótából néhány tucatnyinak már van szerződése, de mivel a korábban kibocsátott jogosítványaik nem voltak Európa-szerte elfogadottak, egyelőre a szerencsések is a szimulátoros vizsgáknál tartanak. Egy mai hír szerint a Malév-csőd napján az ír Ryanair több százmillió forintos beruházást, 250 közvetlen és további pár száz közvetett munkahelyet ígért.

A pilótákon kívül ma néhány stewardess is dolgozik az ír cégnél, a pesti bázis is munkát ad egy-két tucat embernek, de szó sincs 250 alkalmazottról. A kormány azonban nem tesz semmit annak érdekében, hogy a munka nélkül maradt embereken segítsen. Miért?

Az EU-n kívüli városokba a Malév nemzeti jogon repült, és mivel a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem jelölt ki más céget egy járatra sem, ezek parlagon maradtak. Úgy tűnik a tárca nem is akar ezen változtatni. Miért?

Felszólítom a kormányt, hogy tegyen lépéseket annak érdekében, hogy ne legyen több áldozata a Malév csődjének!

Simon Gábor,
a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke,
az MSZP elnökhelyettese