2012. március 30. 11:50

Tények a szavakkal szemben

Örömmel értesültünk, hogy végre a FIDESZ-KDNP megyei képviselőinek is fontos lett a Győr-Moson-Sopron megyei vasúti közlekedés. Nem tudjuk azonban komolyan venni, hogy Kara Ákos győri országgyűlési képviselő Várpalota polgármesterével, Talabér Mártával közösen azt javasolja: a Győr és Veszprém közötti menetrend ügyében legyen minisztériumi egyeztetés. Az egyeztetéseknek előzetesen kellett volna megtörténniük, nem utólag! Bár van még közel két hete a kormánynak a változtatásra, már nem bízhatunk a megyei jobboldali képviselőkben.

Nem tudjuk komolyan venni a hangzatos szavakat, mert ugyanúgy olcsó, álságos és hazug kampányfogásnak tartjuk, mint a vasúti szárnyvonalak 2010-es újranyitását. Kara Ákos szavaival szemben a tények állnak: a 2010-es újranyitás óta a vasúti szárnyvonalakról teljesen megfeledkezett a kormány - nemhogy nem ígéri a többi, bezárt vonal újranyitását, de most 28 nyolc vonat megszüntetésére készül a Veszprém - Győr, a Csorna - Pápa vonalakon.

Emlékeztetnénk a FIDESZ-KDNP-t, Fónagy János 2009-es mondataira: „a vidéki vasútvonalak bezárása nem takarít meg költségeket, hanem többletkiadásokat jelent, ráadásul a kormány komoly károkat okoz, és a vidéken élő százezrek, milliók életét nehezíti meg. Mivel a szárnyvonalak bezárása nem hoz megtakarítást, ezért bizonyított, hogy a kormány színtisztán politikai alapon döntött és dönt a vonalbezárásokról.”

A valóságban Orbán Viktor kormánya, a Győr-Moson-Sopron megyei képviselőivel közösen, radikális intézkedéseivel azt a vidéket sújtja, amelyet a 2010-es kampányban még meg akart védeni. Ez a leépítés érdemben nem oldja meg a közösségi közlekedés finanszírozásának problémáját, és a 28 vonat megszüntetése miatt romlanak a munkába járás, a tanulás esélyei. A leépítés után az érintett megyék lakosságának, dolgozóinak, nyugdíjasainak, fiatal, egyetemista diákságának be kellene érnie a személygépkocsival és a kerékpárral. Ez nemcsak igazságtalan, de az egyre növekedő benzinárak miatt jelentős terheket is jelent mindenki számára.

Tudjuk, hiszen nap, mint nap szembesülünk vele, tegnap óta pedig bizonyított: a FIDESZ-KDNP hatalma hazugságra épült - népszavazást rendeztek a 300 forintos vizitdíjról és a tandíjról, most viszont 1000 forint egészségügyi hozzájárulást szednek be havonta mindenkitől, és sok tízezer hallgatót sarcolnak meg az ellenzett tandíj többszörösével. Most ugyan nem szüntetnek meg egyetlen vasúti kilométert, egyetlen vasúti vonalat sem, csak virtuálissá teszik ezeket azzal, hogy több mint 400 - közöttük 28 megyénket is érintő - vonatot kihúznak a menetrendből. Ez minden eddiginél súlyosabb vasúti leépítést jelent!

Felháborító, hogy a kormány senkivel sem egyeztetett eddig, és ennek következtében csak három-három vonatpár marad meg áprilistól a Pápa-Csorna és Győr-Veszprém vonalakon. Felháborító az is, hogy a FIDESZ-KDNP megyei képviselőit - Borkai Zsoltot, Kara Ákost, Dr. Nagy Istvánt, Dr. Szakács Imrét, Gyopáros Alpárt, Ivanics Ferencet, Firtl Mátyást, Dr. Molnár Ágnest, Szijjártó Pétert, Dr. Hoffmann Rózsát és Dr. Lanczendorfer

Erzsébetet - egyáltalán nem érdekli a Győr-Moson-Sopron megyeiket sújtó intézkedés, és semmilyen módon nem próbálták megakadályozni, hogy április 15-től a vonatok megszüntetése valósággá váljon.

Ugyan, Kara Ákos erőltetett kampányfogásáról hallottunk, valamint Gyopáros Alpár és Ivanics Ferenc legalább vette a bátorságot, és módosító javaslatokat nyújtott be az új személyszállításról szóló törvényjavaslathoz, de ezek közül egyik sem oldja meg a megszüntetésekből keletkező problémákat. Ugyanakkor felmerül a kérdés, mit csinált mindeközben megyénk többi, jobboldali képviselője? Egyetlenegy kérdést, írásbeli kérdést nem tettek fel, és nem éltek módosító javaslatokkal sem! Valójában úgy tűnik, nem is érdekli őket a megyénkben élők helyzete.

Mivel a megszüntetés szembe megy még a saját, elfogadott Nemzeti Vidékstratégiájuk átfogó célkitűzéseivel is, „a vidéki térségeink népességeltartó és népességmegtartó képességének javításával, város és vidéke egymásrautaltságának tudatosításával, harmonikus egyenlőségen, kölcsönösségen alapuló kapcsolatának helyreállításával”, felhívjuk a FIDESZ-KDNP megyei képviselőit, hagyjanak fel a vidéki rombolással, a következő két hétben kövessenek el mindent a járatok megszüntetése ellen, és cselekedjenek végre a Győr-Moson-Sopron megyében élők érdekében!

Dr. Karcagi-Mészáros Zsolt
alelnök
MSZP GYMS megyei TESZÖV

Beke Károly
alelnök
MSZP GYMS megyei TESZÖV