Diktatura figyelő

A mostani kormány teljhatalmat szavaztatott meg magának saját képviselőivel a járványhelyzetre hivatkozva. Azt mondták, a hatékony védekezéshez kell. Ma már látjuk, mire használja Orbán Viktor a saját magának megszavaztatott hatalmat. Összegyűjtöttük, milyen visszaéléseket követtek el eddig!

A helyi politikusaik sem különbek. Te is láttál valamilyen visszaélést? Küldd be nekünk!


  • 2020. május 15.
  • Válság idején is jut 38 millió forint Novák Katalin államtitkár egyesületére - közpénzből
  • Magyarország történetének talán megnagyobb gazdasági válsága előtt állunk. Felelős kormány ilyenkor gazdasági válságkezelésen dolgozik - nos, a miénk nem ilyen. Novák Katalin államtitkárt, amúgy Fidesz-alelnököt tavaly egy nemzetközi civil szervezet, a "Political Network for Values" nevű elnökének választották. Igen, ez pont olyan nemzetközi hálózat, mint amiket a Fidesz-kommunikáció előszeretettel támad. Na, most nekik sikerült 38 millió forintot átadni kormányzati döntéssel, közpénzből - miközben az elnök-államtitkár asszony ott ül a döntéshozás asztalánál. Szégyen.

    Forrás: A kormány 38 millióval támogatja az együttműködést Novák Katalin nemzetközi szervezetével

  • 2020. május 13.
  • "Gyulán is kiürítettek 1170 ágyat."
  • A címben lévő mondatot osztotta meg közösségi oldalán egy gyulai férfi egy ellenzéki tüntetés meghívójával együtt. Az úr nem volt ismeretlen a helyi nyilvánosságban, 2019. októberében önkormányzati képviselőjelöltként is indult a békési városban. Lehet magyarázni a szándékokról és a félreértésekről, a tény attól tény marad: egy ellenzéki véleményét kifejtő helyi politikust ezért kihallgatott a rendőrség. Ide vezetett a sajátos fideszes járványjog.
     

  • 2020. május 12.
  • Ha a kormánynak nem tetszik a településvezetés, tönkretesszük az 5 milliárd feletti beruházásait
  • A kormány bevezetné a "különleges gazdasági övezet" fogalmát a magyar jogrendbe, ami alatt minden legalább 5 milliárd forintos beruházás megyei önkormányzathoz rendelését érti. Ennek beláthatatlanok a következményei: egy város ilyen beruházások esetén utakat, csatornákat épít, közreműködik az újonnan épülő gyárakhoz, üzemekhez kapcsolódó iskolák, óvodák, otthonok fejlesztésében. Ehhez egy megyei önkományzatnak sem tudása, sem kapacitása, sem jogi lehetősége nincs. A kormány annyira ártani akar a számára nem szimpatikus településvezetéseknek, hogy a beruházások ellehetetlenítésétől sem riad vissza. Ez pedig minden magyar közös vesztesége lesz.
     
    Forrás: T/10527 törvényjavaslat

  • 2020. május 12.
  • Rendőrségi kihallgatás egy Facebook-posztért Szerencsen
  • Egy szerencsi férfi publikálta véleményét a Facebook-on a koronavírus körüli intézkedésekről. A vélemény szabad, ahogy szabadon vitatható is - mégis a rendőrség megjelent a férfi lakásán, majd kihallgatásra vitte az "üggyel" kapcsolatban. Az ügyészség később felülbírálta a döntést, de az irány világos: a felhatalmazási törvénnyel együtt bevezetett rémhírterjesztésre vonatkozó kiegészítések oda vezethetnek, hogy egy internetes vélemény miatt rendőrségi kihallgatásra kerül valaki. Ez vajon hogyan hat majd a szabad véleménynyilvánítás gyakorlatára? Egy ilyen döntés üzenete: jobb, ha hallgatsz. Ezért botrányos, ez pedig a járvány kapcsán bevezetett döntséek közvetkezmények
     

  • 2020. május 9.
  • Egészségügyi- és gazdasági válság közben is újabb 15 milliárd forint kommunikációra
  • A koronavírus-járvány még javában tart, de már érzékelhetők a veszélyhelyzetben bevezetett leállás gazdasági válsághatásai is. A világ minden felelős kormánya az egyre inkább érzékelhető gazdasági válság jeleire koncentrál: átmeneti finanszírozással, bajba kerültek átmeneti támogatásával, jelentős méretű gazdasági programokkal igyekszik mérsékelni az elkerülhetetlen válságot. Mit tesz közben a magyar kormány? Újabb 15 milliárd forintot költ kommunikációra, például plakátokra egy nem létező válságkezelő programról. Az első adatok alapján úgy tűnik, kevesebben veszik igénybe a kormány munkahelymentő csomagját, mint ahogy plakátot kihelyeznek róla.

    Forrás: 1210/2020. (V. 8.) Korm. határozat

  • 2020. május 8.
  • Adathamisítás gyanúja a Nemzeti Népegészségügyi Központ adataiban
  • Először a Válasz Online-on jelent meg több képernyő-mentéssel dokumentáltan egy furcsa jelenség: a Nemzeti Népegészségügyi Központ weboldalán publikált statisztikából több ezer influenzagyanús beteg vizsgálata "tűnt el". A publikált információk alapján 2020. 11-12. hetében valamilyen "influenzaszerű" betegség robbanásszerű terjedése kezdődött el, de később a mintegy 3000 vizsgálatról szóló adatokat valakik valmaiért 70-re módosították. Magyarázat azóta sincs. Ki módosította az adatokat, és főként: miért?
     

  • 2020. május 4.
  • Közérdekű adatot igényelnél? Majd teljesítik valamikor...esetleg...egyszer....
  • A veszélyhelyzetre hivatkozással háromszorosára, 15-ről 45 napra növelte a kormány az adatigénylésekre vonatkozó válaszok megadásának idejét. A jogszabályba persze beírták, hogy a megnövelt idő csak akkol alkalmazható, ha "valószínűsíthető", hogy az igény határidőben való teljesítése veszélyeztetné a járványügyi védekezést, de az elmúlt 10 év alapján nem kell nagy fantázia hozzá, hogy belássuk: ez a gumiszabály azonnal kiskapuvá válik a Fidesz-kormány alkalmazásában.
     
    Jogszabály: 179/2020. (V. 4.) Korm. rendelet

  • 2020. május 4.
  • Személyes adatok védelme járvány idején? Felejtsd el!
  • A járvány elleni védekezést szolgáló személyes adatkezelés esetén egész egyszerűen felfüggesztették a GDPR-ban és az információs törvényben foglalt egyéni jogokat. Természetesen járvány idején elkerülhetetlen a védekezéshez szükséges adatok elsődlegessége, de a személyes adatok védelméhez fűződő jogokat ez nem világos, miért érinti. Újabb visszaélés a teljhatalommal.
     
    Jogszabály: 179/2020. (V. 4.) Korm. rendelet

  • 2020. május 2.
  • Másfél évvel ezelőtti festékfújás miatt rabosított politikai aktivisták - most jutott eszükbe?
  • 2019. január 21-én momentumos aktivisták festékfújással fejezték ki véleményüket az MTVA székházában jogszerűen tartózkodó politikusok elleni fellépésről. Hogy-hogy nem, most, másfél évvel később jutott az ügyészség eszébe, hogy eljárást indítson és rabosítsa az érintetteket. A vád: politikai véleménynyilvánítás céljából kisebb értékre, csoportosan elkövetett rongálás. Külön vicces, hogy 2020. februárjában a bíróság jogerősen, másodfokú ítéletben mondta ki, hogy az érintett országgyűlési képviselők jogszerűen tartózkodtak az MTVA épületében. Járvány idekén erre is jut idő.
     

  • 2020. április 24.
  • Haveroknak átjátszott Balaton?
  • Meglepő dokumentumot kaptak az állami Balatoni Hajózási Zrt. részvényesei, többek közt Balaton körüli önkormányzatok. Miután az állam egy tőkeemeléssel többségbe került a cégben, az igazgatóság elnöke indítványozta a társaság yacht-kikötőinek de facto értékesítését. A cég 12 vitorláskikötője a teljes társaság nyereséges üzletága, az itt termelt bevételek teszik lehetővé többek közt ipari hajózási célok megvalósulását, a révközlekedést, közforgalmú kikötők üzemeltetését és különféle hajójáratok üzemeltetését. Tehát egy nyereséges darabot kivágnak és "valakiknek" értékesítenek, miközben a pénzbe kerülő funkciók az állam, azaz az adófizetők zsebét terhelik. Ez aztán a felelős gazdálkodás - különösen koronavírus idején!
     

  • 2020. április 21.
  • Gazdasági Versenyhivatal? A haverok pénzalapjait inkább ne vizsgálják
  • A kormányban mára nagy gyakorlat alakult ki a Fidesz-közeli érdekek bonyolultan átlátható pénzügyi intézmények mögé rejtésében, ennek eredménye ez a törvénymódosítás. Ezzel a beavatkozással kivonták a tőkealapokból induló "koronavírus miatt szükségessé vált" ügyleteket a Gazdasági Versenyhivatal ellenőrzése alól, azaz: a haverok ellenőrzés és összefonódások vizsgálata nélkül vásárolhatnak fel tőkealapokon keresztül bármit. Így a járványhelyzet egyes szolgáltatások vagy piacok teljes elfoglalását teheti lehetővé Fidesz-közeli oligarcháknak, kontroll nélkül. Erre kellett nekik a teljhatalom...
     
    Jogszabály: 137/2020. (IV. 21.)

  • 2020. április 17.
  • Göd városában nem a Fidesz nyert többséget? A kormány viszi a bevételek harmadát!
  • A "különleges gazdasági övezet", azaz a többségében parlamenti ellenzékre szavazó településektől a fideszes megyei önkormányzatokhoz pénzt árcsoportosító jogi ötletelés első áldozata Göd. A Pest megyei település 2019. október 13-án leváltotta a fideszes vezetést, a kormány ezért járvány idején szükségét érzi, hogy elvegye a gödi adóbevételek harmadát. Amit nem értenek: ezt a pénzt nem politikusoktól, hanem a gödiektől veszik el, járványellenes intézkedésektől, szolidáris beavatkozástoktól, a polgároktól. Mindezt a veszélyhelyzet árnyékában.
     
    Jogszabály: 136/2020. (IV. 17.)

  • 2020. április 17.
  • A nem fideszes vezetésű városok betámadása: "különleges gazdasági övezetek"
  • A világ számos országában működnek jól kiemelt gazdasági övezetek, ahol az ország szabályaitól részben eltérő megoldásokkal (pl. alacsonyabb adók, gyorsabb engedélyezési eljárások) ösztönzik a gazdasági sikereket. A Fidesz-kormány a járvány időszakát érezte jó megoldásnak arra, hogy bevezesse a "különleges gazdasági övezet" fogalmát a magyar jogrendbe, csak ők nem a fejlődés, hanem a független önkormányzatok megroppantása érdekében. Egy törvénymódosítással a többnyire fideszes vezetésű megyei önkormányzatokhoz telepíthetővé váltak tetszőlegesen kiválasztott területek és az ott képződő adók. Így egy független önkormányzat jövedelmét megalapozó ipari parkot simán elvehet a Fidesz, miközben minden jogszerűnek látszik. Ez olyan erős beavatkozás a magántulajdonba, hogy még a felhatalmazási törvénybe se fér bele!
     
    Jogszabály: 135/2020. (IV. 17.)

  • 2020. április 17.
  • Céges viták rendezésére is jó a felhatalmazás: a Kartonpack Nyrt. lefejezése
  • Háborús helyzet esetén a magyar államnak is van törvényes lehetősége a katonai védekezés és felkészülés érdekében bizonyos vállalati kapacitások ideiglenes irányítására. Ma ugyan háború nincs, de a vészhelyzet árnyékában ettől függetlenlenül a magyar kormány elfoglalta a Kartonpack nyílt tőzsdei társaságot, vezetését és felügyeletét pedig egy tollvonással leváltotta - minden törvényes lehetőség nélkül. A Kartonpack valóban nagyvállalat, de a csomagoláspiacon messze nem az egyetlen, gyártókapacitása pedig nem elengedhetetlen a járványvédekezésben (egyébként pedig piaci alapon is elérhető lenne). Egyértelműnek tűnik: a veszélyhelyzettel visszaélve a kormány erőből rendezett egy Fidesz-közeli vitát.
     
    Jogszabály: 128/2020. (IV. 17.) Korm. rendelet

  • 2020. április 14.
  • Járvány idején 20,000 közalkalmazott lefokozása simán belefér
  • A Fidesz-kormány régi terve a kulturális életben dolgozók jogfosztása. Mintegy húszezer ember dolgozik közalkalmazotti státuszban a kultúra különféle területein a magyarság közös örökségének őrzésén, ápolásán és átadásán. Ez a munka elhivatottság nélkül elképzelhetetlen, sokszor monoton, nem a legmodernebb körülmények közt végzett tevékenység, amin közös emlékezetünk alapszik. Járvány idején egy tollvonással átminősítik a kulturális közszolgálatot, ezzel könnyebben elmozdíthatóvá téve ezt az eddig megalapozottan védett kört. Ez még nem könyvégetés, de az irány valami hasonló.
     
    Jogszabály: T/10098. számú törvényjavaslat

  • 2020. április 14.
  • A focira jut pénz járvány idején is!
  • A kormány járványkezelés címmel különadót vetett ki a pénzügyi szektorra. Ez önmagában rendben is lenne, az egész nemzetet - sőt, a világot - elérő válság esetén a szolidaritás a legfontosabb értékünk. De egy rendelettel csökkenthetővé tették a különadó összegét a TAO-látványsportokra fordított összegekkel. A betegséggel küzdő vagy állásukat vesztett emberek a Fidesz világában hátrébb sorolandók, mint a magyar focisták és egyébként is jól megtámogatott látványsportok játékosai. Szégyen.
     
    Jogszabály: 108/2020. (IV. 14.) Korm. rendelet 1. § (5) bekezdés

  • 2020. április 10.
  • Két évre minden dolgozót kiszolgáltatottá tettek
  • A Munka Törvénykönyve már egy évtizede alig védei a magyar munkást, de most ezt egy rendelettel még felül is írták! Immáron két évre egyoldalúan munkaidőkeretet rendelhetnek el a munkáltatók, azaz két évre minden dolgozót kiszolgáltattak egy tollvonással.
     
    Jogszabály: 104/2020. (IV. 10.) Korm. Rendelet

  • 2020. április 10.
  • 19 milliárd forint a "bevándorlás kezelésére" ellenőrizetlenül, járványügy helyett
  • Az eredetileg 737 millió forintos "Tömeges bevándorlás (...)" elleni költségvetési előirányzatot egy módosítással 19 milliárd forintra emelték. Az eredeti összeg 27x-esét költhetik lényegében átláthatatlanul, ellenőrzés nélkül, miközben az önkormányzatoktól pénzt vesznek el, nincs elég teszt az országban, a gazdasági válságkezelés pedig sehol. Fölösleges dolgokra van pénz, fontos dolgokra nincs.
     
    Jogszabály: 1146/2020. (IV. 10.) Korm. Hat.

  • 2020. április 6.
  • Családi segítség: az igazságügyi miniszter anyósa a bírák új vezetője
  • Varga Judit miniszterasszony eddig sem a visszafogottságáról volt ismert, ha a Fidesz-kormányzás pártpolitikai-ideológiai vonalát kellett erősíteni. Az ő minisztersége idején is folytatódik a Handó Tünde-Szájer József által elindított hagyomány: az Országos Bírói Tanács új vezetője a miniszterasszony anyósa lesz. Nem hogy a függetlenség, már a látszata sem fontos a Fidesz-kormányban.
     
    Jogszabály: 172/2020. (IV. 6.) KE határozat

  • 2020. április 5.
  • Népszerűnek tűnő ártalom: több dugó, kevesebb pénz védekezésre és kevesebb parkolóhely
  • Elsőre jó ötletnek tűnhet az ingyenes parkolás, de kijárási korlátozás idején könnyen belátható, hogy nehezen indokolható döntés. A döntés óta ki is derült: nem lett kevesebb ember a közösségi közlekedésben, buszokon és villamosokon, viszont több lett az autó, több lett a parkolóhely-keresés és az utcán feleslegesen megtett séta. Eközben az egészségügyi dolgozók, rendvédelemben dolgozók parkolása is nehezebb lett: épp azoké, akikre a legnagyobb szükség van a válságban. Mindemellett az ingyenes parkolás miatt önkormányzatokban elmaradó bevételek az idősek étkeztetéséből, a helyi egészségügyből, a közveten embereknek nyújtott szolgáltatásokból hiányoznak.
     
    Jogszabály: 87/2020. (IV. 5.) Korm. rendelet

  • 2020. április 4.
  • Pénzelvonás az önkormányzatoktól, azaz a védekezéstől - államosítják a gépjárműadót
  • Az önkormányzatok minden járványügyi védekezés, minden közvetlen segítségnyújtás első vonala. Ehhez képest a mai kormány nem hogy segítené az önkormányzatok munkáját, még pénzt von el tőlük, ebben a döntésben gépjárműadó formájában. Mintha nem értenék, hogy ezt a pénzt nem a parlamenti ellenzék színeiben politizáló politikusoktól, hanem a magyar emberektől veszik el. A döntés eredméneként idős emberek étkeztetése, az önkormányzatok által működtetett szakrendelők, egészségügyi intézmények működése, települési rend- és köztisztaság fenntartása kerülhet veszélybe. A demokratikus verseny rombolása most is fontosabb volt, mint a magyarok élete.
     
    Jogszabály:  92/2020. (IV. 6.) Korm. rendelet

  • 2020. március 31.
  • Bár Budapest másként döntött tavaly októberben, mégis erőből átviszik a Városliget beépítését
  • A kormány úgy tesz, mintha 2019. október 13-án Budapest nem választott volna más vezetést, mint a Fidesz. A Városliget beépítését Budapest nem támogatja, a Fővárosi Közgyűlés ennek megfelelő döntését most járványügyi intézkedések közé rejtve felülírják. Így működik egy önbizalomhiányos, dacos autokrácia.
     
    Jogszabály: T/9934

  • 2020. március 31.
  • Újabb lépés a szabad, önálló színházi működés megroppantására
  • Járványügyi védekezésnek álcázva elfoglalják a a színházak felügyelőbizottságait. Az üzenet világos: ahol a művészet hangot adhat egy másfajta világnézetnek, gondolkodásra késztethet, ott a kormány fenyegetést, kontrollt akar biztosítani. Fortélyos félelem járványkezelésbe csomagolva.
     
    Jogszabály: T/9934

  • 2020. március 31.
  • Bár tombol a válság, Schmitt Mária ajándékba kap két ingatlant, tartozásait elengedik
  • Miközben a gazdasági válság egyre több áldozatot szed, magyar családok sokáságban csökkennek a fizetések vagy bocsátanak el valakit, aközben Schmitt Mária alapítványainak ingyen ad a kormány ingatlanokat a közös vagyonból, tartozását pedig elengedik. Ez békeidőben is megengedhetetlen lenne, járvány idején pedig egyenesen bűn.
     
    Jogszabály: T/9934

  • 2020. március 31.
  • Öncélúan ártani: megtiltják a nemváltoztatás bejegyzését
  • Járványügyi intézkedések közé rejtve egy adminisztratív intézkedéssel sok ezer magyar életét keserítették meg teljesen öncélúan. A transzneműség nem egy fikció, hanem jól dokumentált, a tudomány eszközeivel leírt jelenség. Egyetlen érintett sem választja ezt a helyzetet, egyszerűen genetikai adottságként keletkezik. A polgárait felnőttnek tekintő országokban fel sem merül, hogy büntessék a transzneműeket, a magyar kormánynak mégis ennyire telik - segítség helyett ártani. Szégyen, hogy a XXI. században még mindig itt tartanak.
     
    Jogszabály: T/9934

  • 2020. március 31.
  • A mindenki számára fizetős egyetem előszobája: újabb hat egyetem lesz alapítványi fenntartású
  • A Kormány a Budapesti Corvinus Egyetemen lezajlott beavatkozás mintájára hat további állami intézményt alakít alapítványi fenntartásúvá. A győri Széchenyi István Egyetem, a kecskeméti Neumann János Egyetem, a Miskolci Egyetem, a Soproni Egyetem, az Állatorvostudományi Egyetem és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem a jövőben egy-egy alapítvány fenntartásába kerül: ez könnyen lehet a mindenki számára fizetős felsőoktatás előszobája, miközben a társadalmi ellenőrzés még inkább csökken. Ez a közvagyon elherdálása, aminek valaki biztosan örül...
     
    Jogszabály: T/9921-9926 törvényjavaslatok

  • 2020. március 31.
  • Tíz évre titkosították a Budapest-Belgrád vasútépítés szerződéseit
  • A Budapest-Belgrád vasútvonal építése az ország valaha megvalósult legdrágább vasúti beruházása, amelyről ma is pontosan tudjuk, hogy soha nem fog megtérülni. Kizárólag Mészáros Lőrinc cégcsoportja és az építtető külföldi partnerei járnak jól, a magyar állam pedig hatalmasat veszít rajta. A válsághelyzet árnyékéban minden dokumentumot titkosítanak a beruházásról.

    Jogszabály: T/9927 törvényjvaslat

  • 2020. március 25.
  • Nemzetstratégiai érdek Mészáros Lőrinc energiacégének megvásárlása
  • A Kormány rendeletben minősítette ""nemzetstratégiai jelentőségűvé"" a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Status Power Invest Kft. Megvásárlását. A vásárlást az állami MVM Zrt. hajtotta végre.

    Jogszabály: 66/2020. (III. 25.) Korm. rendelet


Orbán Viktor saját felhatalmazását a járvánnyal indokolta, helyette visszaélésekre használja. Te is ismersz egy hasonló történetet? Láttad, hogy él vissza hatalmával a Fidesz helyi embere? Küldd el nekünk és kivizsgáljuk!

Egyetlen visszaélés sem maradhat érvényben!

Információd van? Írd meg!

(+36 xx 123 4567 vagy +36 xx 123 456 vagy +36 1 123 4567 formátumban)



Megjegyzés: A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.

Adatkezelési hozzájárulás: Hozzájárulok ahhoz, hogy a fenti űrlapon megadott személyes adataimat az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény előírásai szerint a Magyar Szocialista Párt (1073 Budapest, Erzsébet körút 40-42. fsz. I-1.) kezelje, telefonon vagy levélben, lakcímem, elektronikus levélcímem vagy telefonszámom felhasználásával információcsere céljából kapcsolatot tartson mindaddig, amíg e hozzájárulásomat vissza nem vonom. A fenti postacímen, vagy az adatvedelem@mszp.hu email címen vagy a +36 1 222 6797-telefonszámon kérhetem adataim változtatását vagy törlését. Ha az adatkezelés jogszerűségét kifogásolom, panaszt emelhetek személyes adataim kezelése ellen, valamint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz, vagy bírósághoz fordulhatok (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c, tel: +36 1 391 1400, fax: +36 1 391 1410, ugyfelszolgalat@naih.hu). Jelen adatgyűjtés nyilvántartási száma: NAIH-136634/2018.