mszp.hu | Belföld
2021. szeptember 20. 00:51

A 2-es metró HÉV-be kötése és ingyenes M0-s körgyűrű jár az országnak!

A 2-es metró HÉV-be kötése és ingyenes M0-s körgyűrű jár az országnak!
A demokrata ellenzéki szövetség szerint változásra van szükség, az M0-s az egész országot érintő elkerülő út, tehát meg kell szüntetni rajta a nyerészkedést, a fizetős szakaszokat.

Sajtótájékoztatót tartottak Kunhalmi Ágnessel, az MSZP társelnökével és írásbeli kérdéssel fordultak Máger és Palkovics miniszterekhez a különösen budapesti agglomerációt, de az egész országot érintő megígért, ám elmaradt közlekedési fejlesztések kapcsán – erről beszélt Vajda Zoltán önkormányzati képviselő, Budapest 13-as számú választókerületének az MSZP-Párbeszéd szövetség és az MMM által támogatott képviselőjelöltje csütörtök este az ATV Egyenes beszéd című műsorában.

„Azért tartottuk az Örs vezér terén a sajtótájékoztatót, mert ez az a helyszín, ahol a H8-as és H9-es, tehát a csömöri és a gödöllői HÉV-et át kéne vezetni és össze kéne kötni a 2-es metróval. Az egyik témánk erről szólt: tizenjónéhány éve lényegében semmi nem történt az ügyben (…), a külső szakaszra lényegében csak koncepciótervek születtek több mint egy évtized olyan időszak alatt, ahol minden fontos szereplő fideszes volt” – emlékeztetett Vajda, hozzátéve, hogy a kivitelezés jelenlegi abszurd céldátuma 2040.

A 16. kerületi Kertváros és Alsórákos képviselőjelöltje elmondta, felháborítónak tartja, hogy a fideszes Szatmáry Kristóf, aki alatt 3 ciklusban nem történt semmi ezzel a tervvel, még mindig azzal kampányol, hogy az ő személye a garancia a változásra.

Kifejtette, talán ennél is nagyobb, országos jelentőségű adóssága a jelenlegi kormánynak az M0-s autópálya teljes kérdéskörének rendbe tétele. „Az M0-s egy fontos elkerülő út. A közelmúltban volt, hogy egy felújítás miatt hihetetlen dugók voltak a fővárosban, ekkor láttuk, hogy mennyire fontos az M0-s szerepe. Két szakaszon is díjköteles az M0-s, az M5-ös és az M4-es autópályák között illetve az M3-as autópálya és a 2-es főút között, ideértve a Megyeri-hidat is (…). Minden ötödik pótdíjfizetés az országban pont az M0-son van. A fővárosiakat csak sarcolni akarják. (…) Elfogadhatatlan, hogy az M0-s, ami egy nagyon fontos elkerülő út, immáron hatodik éve díjköteles. Miért?” – tette fel a mindenkit foglalkoztató kérdést.

Egyértelmű, hogy két dolgot kell csinálni: egyrészt folytatni kell a kivitelezést, az északi szektort be kell fejezni (…), másrészt ezt a két szakaszt ingyenessé kell tenni” – jelentette be kiemelve, hogy az M0-s így betöltené az eredetileg kitűzött fontos szerepét, hogy Duna-hídjaival hatékony, ingyenes elkerülő utat biztosítson mindenki számára.

„Szerintem sok ígéretet kell tennünk a fővárosnak és az országnak, ez az egyik, ami ilyen, és én ezt is képviselni fogom” – ígérte végezetül Vajda Zoltán.