A szocialista parlamenti képviselő a javaslatokat felsorolva közölte: a telefonos ügyfélszolgálatoknak négy percen belül ügyintézőt kell kapcsolniuk, az ügyfélszolgálati irodákban pedig öt munkanapon belül fogadni kell az ügyfeleket. Ugyanakkor az ügyfélszolgálati irodák nyitva tartását a helyi igényekhez kell alakítani.
A számlákat egységesíteni és egyszerűsíteni szükséges - tette hozzá Simon Gábor. Hozzáfűzte: a bizottság levelet intéz az illetékes miniszterekhez és a hatóságokhoz - a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz és a Magyar Energia Hivatalhoz - és kezdeményezi, hogy a fogyasztóvédelmi és az ágazati törvényekben hangolják össze az elvárásokat.
Simon Gábor közölte, hogy a készülő fogyasztóvédelmi törvény kidolgozásában "proaktív" módon már beépítik ezeket a javaslatokat. A törvényjavaslat 2012 közepén kerülhet a parlament elé.
MTI/mszp.hu
2011. november 28. 15:05
A Fogyasztóvédelmi bizottság szigorítana az energiaszektorban
Az energetikai számlákkal és az energiaszolgáltatók ügyfélszolgálatainak tevékenységével kapcsolatban szigorításokra és rugalmasságra is javaslatot tesz az Országgyűlés Fogyasztóvédelmi bizottsága - összegezte a hétfői ülés vitáját Simon Gábor, a bizottság MSZP-s elnöke.