Tüttő Kata elmondta, Karácsony Gergely főpolgármesterrel és városvezető társaival arra kaptak 5 évvel ezelőtt mandátumot, hogy megmutassák, lehet másképp kormányozni, mint a Fidesz. Így, amikor a kormány megszüntette az érdekegyeztetéseket, akkor Budapest érdekegyeztető fórumot tartott, amikor a kormány ellehetetlenítette a tanárok sztrájkját, a főváros kiállt mellettük, és így tettek számos más ügyben is. „Ez a dolga az ellenzéknek, hogy mutassa meg Magyarország számára, hogy ez a sokszínű ellenzéki közösség képes együtt kormányozni, és ezt meg tudtuk mutatni. És tudunk egy másik utat mutatni” – összegezte Tüttő Kata.
Az MSZP EP-képviselőjelöltje szerint az önkormányzatiság legfőbb része, hogy a helyiek beleszólhatnak abba, a helyben befizetett adót mire költse az állam. A felújításokra, a kiadásokra szánt összegek ne a Karmelita kolostorban dőljenek el. A kormány pedig jelenleg minden szinten igyekszik megvonni a forrásokat, így például egy forint sem marad Budapest zsebében az üzemanyagokból befolyó bevételből sem, annak ellenére, hogy hatalmas hozzájárulást fizetnek be a fővárosban az autósok.
Tüttő Kata kiemelte, elfogadhatatlan, hogy az éj leple alatt, egyik napról a másikra a Magyar Közlönyből derül ki, mihez kell igazodni. Fontos továbbá, hogy a kommunikáció megvalósuljon a városvezetés és az emberek között. Ennek pedig a kormány és a főváros között is létre kell jönnie, Tüttő Kata emlékeztetett, minden alkalommal leül a kormánnyal egyeztetni, ha szükséges, ennek volt köszönhető az is, hogy több mint 30 milliárd forint európai uniós forrást mentett meg Budapest számára. A főváros és az emberek érdekében tehát szükséges ilyen lépéseket tenni.
A Budapesti Fenntartható Közlekedés Fejlesztés Program lényege, hasonlóan más európai nagyvárosokhoz, hogy mindenki el tudjon jutni oda, ahova szeretne. Mindezt kiszámíthatóan, normálisan, úgy, hogy közben a város is élhető marad. Ehhez szükség van jó közösségi közlekedésre, melynek infrastruktúrája megvan, azonban ennek életben tartására és fejlesztésére hatalmas mennyiségű pénzre lenne szükség az állam részéről.
A Fidesz azonban nem kizárólag Budapestet „ostromolja”, hanem a teljes önkormányzatiságot akarja felszámolni. Ezt a folyamatot pedig már Tarlós István főpolgármesteri ideje alatt elkezdték. A korábbi főpolgármester idején Budapestnek nem volt pénze arra, hogy a hármas metrót felújítsák, a kormánnyal való egyezkedéseket követően, majd uniós forrásokból vitték ezt véghez. Ennek volt köszönhető, hogy a főpolgármester-váltás idején 3000 ezer milliárd forintnyi adósság volt Budapest számláján. Emellett jelenleg 2000 kilométernyi vízcső van a műszaki élettartama végén. Ez annak köszönhető, hogy a Fővárosi Vízműveknek minden gyárnak, hotelnek féláron kellett adni a vizet. Így nem maradt pénz már arra sem, hogy a meglévő vezetékrendszert életben tartsa a főváros.
Hasonlóan nehéz helyzetbe került Tüttő Kata az úthálózatok állapotával kapcsolatban, hárommillió négyzetméter felújítandó utat volt kénytelen átvenni 2019-ben. Emellett 300 budapesti hídból 100 azonnali felújításra várt. Mindez annak volt betudható, hogy a kormány már Tarlós István idején elvonta a forrásokat, ez pedig egyértelmű támadás az önkormányzatiság ellen. Ezt pedig azért kell megvédeni, hogy a szabadság ne vesszen el.
A főváros minden alkalommal igyekszik dűlőre jutni a kormányzattal, így történt a Rákosrendezőre tervezett mini-Dubaj ügyében is, Budapest azonnal a lakhatási igényeket emelte ki, mely az itt élők számára fontos. A 13. kerületről lehet példát venni, rendkívül sikeres bérlakásprogramot vitt véghez ugyanis ott a szocialista kerületvezetés. Ilyen programokra pedig a jelenlegi lakhatási válság megoldására is szükség lenne.