A Fővárosi Önkormányzat megakadályozná, hogy Soroksáron vegyianyag-elosztóközpont épüljön, ennek megakadályozására véderdőt hoznának létre az érintett területen. Az üggyel kapcsolatosan Horváth Csaba elmondta, hogy a véderdő javaslat egy több éves előkészítő munkának a része. Budapest belső részein korlátozottak az erdőtelepítési lehetőségek, ezért a város szélén, a külső gyűrűben szabadon álló területeket próbálják fásítani, ami adott esetben segíthetne Budapest „zöld tüdejének” is. A helyi polgármester nem erdőt szeretne ide, hanem egy ipari területet, de még ő sem szeretne az említett területen egy vegyi lerakatot látni. A közgyűlés ezzel kapcsolatos döntése jogi értelemben nem köti a kormányt, de politikai nyomásgyakorlás szempontjából fontos, hogy egyhangú döntés született a kérdésben.
Ha egy határozott álláspont alakul ki a helyi lakosok körében, azzal a kormánynak is nehéz szembemenni.
„A kormány most nem rengeti a népszerűségi csúcsokat, nyilván el kell gondolkodniuk rajta, hogy az akkumulátorgyár nagyhatalommá tétel nem kíván-e túl nagy politikai árat tőlük, mert ez eddig sem volt népszerű intézkedés sorozat, hogy gyakorlatilag mindenhova lepöttyintetének egy akkumulátorgyárat, vagy akkumulátor összeszerelő üzemet. nem véletlen, hogy nem kapkodnak ezekért a beruházásokért Európa más országai” – érvelt Horváth Csaba.
Lehet, hogy rövidtávon a kormány gazdasági érdekeit szolgálnák ezek a beruházások, mert a jelenlegi recesszióban és a hiányzó uniós források mellett bármit megtennének, hogy jöjjön be pénz, de nagyon súlyos környezeti árat fogunk ezért cserébe megfizetni.
„Mindig elmondják a szakemberek, hogy iszonyú vízigényes ez a technológia, ami azt jelenti, hogy abból, ami nekünk kincsként még van, de nem biztos, hogy 50, vagy 100 év múlva is lesz, abból pazarolnánk el túl sokat az akkumulátorgyártásra” – érvelt a Fővárosi Közgyűlés MSZP-frakciójának vezetője.
A műsorban szó volt arról is, hogy a kormány Zuglóban mini kormányzati negyedet létesít, amivel Zugló évi 500 millió Ft adót veszít, hiszen eredetileg irodák létesültek volna a tervezett helyen, amelyeknek ennyi építményadót kellett volna befizetnie a városnak.
„Azt szeretnénk, ha az Orbán-kormány által 2011-ben törölt, második szakaszát a négyes metró építésének – a Keletitől a Bosnyák térig tartott volna – most vegyük elő, tudunk hozzá adni terveket – ezek a tervek készen voltak, vasúthatósági engedélyekkel – nyilván mindent le kell porolni. Ha már kormányzati negyed, akkor ahhoz egy magasabb minőségű közösségi közlekedés lenne szükséges” – érvelt Zugló polgármestere.
Horváth Csaba a kérdéskörrel kapcsolatos tegnapi sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a négyes metró, nem csak a Bosnyák térig, hanem Újpalotáig is járhatna az egyik irányban, a másik irányban pedig a Budaörsi Virágpiacig, illetve akár Törökbálintig is kiépülhetne a vonalszakasz, hiszen ezek a fejlesztések nagyban segítenék a budapesti polgárok és az agglomerációban élők közlekedését.
A műsor végén szó volt Varga Judit igazságügyi miniszter lemondásáról is. Az MSZP politikusa elmondta, hogy ez egy „politikailag ügyes döntés”, mivel elég sok szakmai hiba volt a miniszter környékén, ezért a kormánypárt kimentette őt, és uniós listavezetőként, egy magasztosabb megbízással megpróbálják „újraírni a történetét” – összegzett Horváth Csaba.