A szocialista politikus a szavazatok 38,37 százalékával nyert a Pesterzsébetet és Kispest egy részét magában foglaló választókerületben.
A korábbi pártelnök és oktatási miniszter kifejtette: az embereknek nincsen "választókerület-tudatuk", ezért más-más üzeneteket fogalmaztak meg a pesterzsébetieknek és a kispestieknek, lényegében két külön kampányt folytattak, a tervezéshez pedig már háromnegyed évvel a választás előtt hozzáláttak.
"A sikert abban látom, hogy nem általában beszéltem a választókhoz, hanem helyi kampányt folytattunk. Olyan hálózatot építettünk ki, amely az összes szavazókört lefedte, így megismertük a város- és kerületrészek sajátos problémáit" - magyarázta.
Az MSZP-s politikus elmondta: a kampány során ő hívta fel a figyelmet arra, hogy a Wekerle-telepen élőknek több tízezer forint azonnali kiadást jelentene, hogy a korábban előírt határidőig vízórát szereljenek be, a jogszabály módosítása érdekében a vízművekkel, az energiahivatallal és a Főpolgármesteri Hivatallal is egyeztetett.
Pesterzsébetet különösen sújtja az elszegényedés, ott erre kellett - az országos programhoz illeszkedő - válaszokat adni. Emellett fontos a közbiztonság erősítése is, erre szintén javaslatot készíettek - mondta.
Hiller István hangsúlyozta: több mint ötszáz kitelepülést szerveztek, a kampányt ezekre és nem lakossági fórumokra építették. "Azt kell meggyőzni, aki szembejön a piacon, a metróaluljáróban. Aki eljön egy fórumra, az úgyis rám szavaz" - mondta, hozzátéve: a baloldalon újdonság, hogy nem csupán a párttagságra és a helyi alapszervezetre, hanem egy szélesebb - több mint kétszáz fős - hálózatra alapozták a kampányt.
Szerinte ez is hozzájárult ahhoz, hogy nagyjából ezer szavazattal legyőzte fideszes riválisát.