A szüneteltetés azonban eddig néhány kivételtől eltekintve mindig a személyforgalom tényleges megszüntetését jelentette.
A fúzió során az esetleges párhuzamosságokat nem a vasút rovására kellene megszüntetni, hanem előnyben kellene részesíteni a kötöttpályás közlekedést. Az autóbusz-ágazatban a meglévő esetleges többletkapacitást, pedig a kínálat javítására kellene felhasználni.
Az MSZP álláspontja szerint az Orbán-kormány lassan kivérezteti a magyar vasutat, hiszen ez az ágazat is súlyosan forráshiányos. Mind a vasúti járműállomány, mind a pályaállapot folyamatosan romlik, a szaktárca pedig még a szinten tartáshoz sem nyújt elegendő forrást. Lázár János a meglévő rendszer feljavítása helyett a bezárásban látja a megoldást.
Itt az ideje a szemléletváltozásnak. Nem a vasút további eróziójára, hanem érdemi fejlesztésekre van szükség.
Dr. Varga László, az MSZP elnökhelyettese