mszp.hu | Belföld
2021. szeptember 16. 17:33

A kormány az M0-son közlekedőket megsarcolja, a közösségi közlekedést használókat pedig csak hitegeti!

A kormány az M0-son közlekedőket megsarcolja, a közösségi közlekedést használókat pedig csak hitegeti!
Olyan vezetés kell, ami komplex megoldásokkal és fejlesztésekkel meg tudja oldani autósok, biciklisták és gyalogosok zökkenőmentes együttélését a fővárosban és az agglomerációban - mondta csütörtöki online sajtótájékoztatóján az Örs vezér teréről bejelentkezve Kunhalmi Ágnes, az MSZP társelnöke és Vajda Zoltán, Budapest 13-as számú választókerületének országgyűlési képviselőjelöltje.

„Immáron egy évtizede (…) arról van szó, hogy a H8/H9-es HÉV és az M2-es metrót itt, az Örs vezér terén összekötnénk. Lassan másfél évtized ment el úgy, hogy érdemi előrelépés nem történt” – emlékeztetett Vajda Zoltán.

Hozzátette, a fideszes kormány mindössze arra volt képes, hogy a városhatáron kívüli szakaszokra látványterveket, a belső szakaszokra engedélyezési terveket készíttessen el, amelyek azonban nem, illetve csak részlegesen kaptak engedélyt a jelenlegi formájukban.

Vajda elmondta, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa, amely a Fővárosi Önkormányzat és a Kormány közötti koordinációs fórum, 2020. október 15-én arról határozott, hogy a fejlesztés előkészítését az állam számára, tehát a „Vitézy-Fürjes tandem”-nek adják át, a projekt előkészítésének a határidejét egy kormányhatározat pedig 2023. december 31-ben határozta meg.

„Tehát újabb három évet, közel 40 hónapot adtak megint ennek az előkészítésére! Szerintünk ez totálisan elfogadhatatlan: rendkívül fontos, hogy a metrót és a HÉV-et ennél sokkal gyorsabban kössük össze” – jegyezte meg a szocialista képviselőjelölt.

Bejelentette, levélben fordultak a felelős tárca nélküli miniszterhez, Máger Andreához, hogy megtudhassák, milyen kiemelt, egyébként sok tízezer budapesti és az agglomerációban élő ember életét megkönnyítő közlekedési projekt az, aminek csak az előkészítési feladataira 13 év megy el, illetve, hogy mi indokolja, hogy az Agglomerációs Vasúti Stratégiában a H8/H9 HÉV és az M2 összekötésének megvalósítására felháborító módon a 2040-es évet jelölték meg végső határidőnek.

Végezetül Vajda Zoltán kijelentette, elegük van abból, hogy a XVI. kerület fideszes képviselője, Szatmáry Kristóf és a kerület polgármestere tíz éve ezzel a projekttel kampányol, mégsem történt egy kapavágás, de még tervezés sem a cél érdekében. Megjegyezte, ezen, kormányváltás esetén, az új Karácsony-kormány sürgősen változtatna.

Kunhalmi Ágnes figyelmeztetett, Budapest élhetősége a HÉV-en túlmenően további lépéseket is igényel. Elmondta, az M0-ás egy szakaszának nemrég befejezett felújítása ráirányította a figyelmet arra, hogy a fővárost elkerülő gyűrű milyen fontos Budapest tehermentesítésében a dugóktól.

Emlékeztetett, a Budapestet körülölelő gyorsforgalmi útnak két szakasza is díjköteles: az M5 autópálya és M4 autóút közötti szakasza, illetve az M3 autópálya és 2. számú főút közötti szakasza, beleértve a Megyeri-hidat is. „Ez nagyon nagy problémát okoz az autósoknak, hiszen sokszor belefutnak egyébként jogtalan úthasználatba: a 2019-es, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. kamerái által rögzített adatok szerint minden ötödik jogosulatlan úthasználatot itt észleltek”. Hangsúlyozta, az MSZP azt szeretné, ha ezeket a szakaszokat ingyenessé tennék.

„Ha valaki ki akar menni Fótra vagy akár csak az Ecseri piacra, netán Budaörsre egy-egy nagybevásárlást csinálni, akkor fizetni kell, hacsak nem használják az alsóbb rendű utakat. Ez mind-mind lassítja a közlekedést” – húzta alá Kunhalmi.

Az MSZP társelnöke leszögezte, pártja nem híve az autósok és a biciklisták egymásnak ugrasztásának, amit a Fidesz csinál, és olyan vezetésre van szükség, ami komplex megoldásokkal és fejlesztésekkel meg tudja oldani a 300.000-el több budapesti autó ellenére is az autósok, a biciklisták és gyalogosok zökkenőmentes együttélését.

Végezetül bejelentette, Palkovics Lászlóhoz is levelet intézett, hogy díjmentessé válhasson végre az M0-s körgyűrű.

Kapcsolódó párttagok