Ez aztán a vendégszeretet! A Jászberénybe befutó Mesterházy-roadshow stábja egy spontán választott belvárosi kávézóban a napi bulvár mellett Szekeres Imre szórólapját is olvasgathatta a szombat reggeli (délelőtti) kávé mellé, így mire kiértünk a várost elkerülő 31-es és a 32-es út kereszteződésébe, már tökéletesen tisztában voltunk a kormányváltó erők itteni jelöltjének vállalásaival.
„Bizony, sok helyi kisvállalkozó, magánember is segíti a kampányomat” – erősített rá friss tapasztaltunkra Szekeres Imre, miközben az országos és a megyei sajtó képviselőivel Mesterházy Attila érkezésére vártunk. Elmondta azt is, hogy a korábbi választókörzetében rendre 4-5 százalékkal jobb eredményt ért el, mint az MSZP országosan.
„A baloldal itt csak Horn Gyula idejében volt többségben, alapvetően konzervatív környékről van szó” – vázolta tömören a korábbi erőviszonyokat, de hozzátette: ha április hatodikán is meglesz a szokásos 4-5 százalékos személyes többlete, meglehet a mandátum is. És ha ez a mandátum megvan, akkor…
…természetesen kormányváltás is lesz, de ezen gondolattal bővebben már nem sikerült eljátszani, mert megérkezett Magyarország következő kormányfője, és kezdetét vette a helyszínre hirdetett sajtótájékoztató. Amelyre azért épp itt került sor, mert a térségben élők évek óta hiába várnak arra, hogy a Fidesz befejezze végre azt az elkerülő utat, amelynek kétharmadát még a korábbi, szocialista kormányok építették meg, de 2010 óta egy méterrel sem hosszabbodott – tudtuk meg Szekeres Imre képviselőjelölttől.
A volt miniszter felvezetője után Mesterházy Attila először is emlékeztetett, hogy ebben a ciklusban az MSZP költségvetési módosító indítványt is benyújtott annak érdekében, hogy a jászberényieknek oly fontos útszakasz végre megépülhessen, ám még Pócs János, a Fidesz helyi képviselője (Szekeres Imre mostani ellenfele) is nemet mondott rá a Parlamentben.
„Mi úgy gondolkodunk, hogy nemcsak ennek a megyének, hanem az egész Magyarországnak szüksége van egy Nemzeti Úthálózat-fejlesztési programra” – adta meg az egyik legfontosabb helyi problémára adott országos választ. Mesterházy Attila és a kormányváltók szövetségének elképzelései szerint ez egy 6 éves, zömmel uniós fejlesztési forrásokból megvalósuló program lenne, a célja pedig elsősorban a „négyszámjegyű utak kétszámjegyűsítése”, vagyis a különböző bekötő- és elkerülőutak fejlesztése, méghozzá kizárólag a helyi vállalkozókra építve.
A tájékoztató után épp akkor futott be a kormányváltók konvoja Jászberénybe amikor a helyi összefogásban részt vevő Egy Jobb Jászberényért Egyesület épülete előtti téren az MSZP 2006-os kampánydala szólt („Én nem festhetem át neked az eget,
De építek egy utat, és elhordom a hegyet, Ó igen…”).
A pódiumon a mintegy 100 fős közönség már Mesterházy Attilát is hallhatta, aki még egyszer megerősítette, hogy az elmúlt négy év Jászberényben és térségében sem az épülésről szólt, hanem a rombolásról. Munkanélküliség, megalázó közmunka, elvándorlás, mindennapi megélhetési problémák, és a már bemutatott infrastrukturális anomáliák.
A 250 ezer új, valódi munkahely, a pályakezdőknek garantált munkahely vagy képzés, a 100 ezer forintos nettó minimálbér vagy a már bemutatott Nemzeti Közútfejlesztési Program a jászberényiek életkörülményeit is jelentősen javítani fogják.