A képviselő, aki a jelentés véleményezője volt az EP Foglalkoztatási Bizottságában, hozzászólásában leszögezte: "A magasabb színvonalú oktatás nem lehet csak a kiválasztottak privilégiuma, hanem mindenki számára hozzáférhetővé kell tenni. A leszakadást már a kezdetek kezdetén meg kell akadályozni, így a kisgyermekkor egészére kiterjedő, kiváló minőségű korai oktatási és fejlesztési programokat kell indítani, meggátolva ezzel a diákok korai lemorzsolódását, és biztosítva az iskolai sikerélményeket. Testreszabott támogatásra, mentorálásra van szükség a középiskolai évek alatt is a különböző oktatási és nevelési igényű diákok, különösen a kiszolgáltatott társadalmi csoportok tagjai számára. A felsőfokú oktatás ideje alatt pedig a fiataloknak ösztöndíjakat és pályázati lehetőségeket, kedvező feltételű diákhiteleket kell nyújtani, valamint elő kell segíteni, hogy a hátrányos helyzetű diákok számára is hozzáférhető legyen az Erasmus program".
"A tanárokat és az oktatókat fel kell készíteni arra, hogy fő célnak a készségek elsajátítását tekintsék, célzott tanítási módszereket biztosítsanak a különböző tanulók számára, ismerjék meg az eltérő kultúrákat, és a tananyagot alakítsák a tanulók számára ismerős kommunikációs és tanulási szokásokhoz. Azaz az oktatás formaságai helyett inkább a tanulási eredményekre helyezzék a hangsúlyt, hogy biztosítsák a fiatalok számára a sikeres társadalmi és munkaerő-piaci beilleszkedést" - hangsúlyozta írásos hozzászólásában Göncz Kinga, hozzátéve: "Kérem az Európai Bizottságot, ellenőrizze, hogy a fent említett célok elérése érdekében a tagállamok megtették-e az oktatási rendszereik reformjára irányuló szükséges intézkedéseket".
A magas színvonalú oktatás nem lehet a kiválasztottak privilégiuma!
Az Európai Unió a 2020-ig szóló stratégiájában elkötelezte magát az intelligens, erős és innovatív Európa létrehozására. Ennek elérése azonban magasabb szintű ismereteket és készségeket követel. Olyan oktatásra van szükség, amely fejleszti a kreativitást, a kezdeményező- és vállalkozási készséget, segíti az együttműködési készséget, hozzájárulva a diákok rugalmasságának és problémamegoldó képességeinek a fejlesztéséhez - fejtette ki az Oktatás újragondolása című jelentés hétfő esti vitájához beadott írásbeli hozzászólásában Göncz Kinga szocialista EP-képviselő.