Az összevont vállalatnak állítólag már a neve is megvan, a fúzió után „MÁV Személyszállítási Zrt.” lehet a nagyvállalat neve. Az intézkedés következtében az 54 éves múltra visszatekintő legendás „Volán” márkanév megszűnik, amely miatt a jelenlegi legnagyobb volános szakszervezet, a Közúti Közlekedési Szakszervezet is tiltakozik.
Az MSZP szerint kérdéses, hogy mi indokolja a két nagyvállalat egyesülését, hiszen a két cég jelenleg is a MÁV-Volán csoport részeként egységes irányítás alatt áll, ráadásul a Volánbusz elmúlt másfél évtizedben végbement integrációja is azt bizonyítja, hogy egy költséges átnevezési, átszervezési procedúra semmilyen érdemi javulást nem hoz az utazóközönség számára.
A Volán társaságok integrációja a különböző regionális közlekedési központokba való beolvadással kezdődött, majd 2019. október elsejétől a regionális vállalatok egyetlen állami társaságként, Volánbusz Zrt. néven folytatták a tevékenységüket. Az akkori integrációval kapcsolatosan a vállalat elnök-vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy „az egyesülés nem befolyásolja sem a menetrendet, sem a tarifát”- vagyis nem jelent érdemi előrelépést az utazóközönség számára.
Az MSZP álláspontja szerint, mindezek fényében a jelenlegi fúzió is csak egy költséges látszattevékenységnek minősíthető, hiszen nem várható tőle sem a menetrendek összehangolása, sem a párhuzamosságok racionalizálása, sem a kínálat bővítése, sem a szolgáltatási színvonal javítása.
Az MSZP szerint nem költséges látszatintézkedésekre, hanem érdemi, az utazóközönség érdekeit szolgáló valódi fejlesztésekre van szükség a közösségi közlekedésben.
Dr. Varga László, az MSZP elnökhelyettese