Nemrég látott napvilágot az a sajtóhír, hogy 1536 milliárd forintért veheti meg az állam a Budapest Airportot, ez elgondolkodtatta az állami költségvetéssel foglalkozó szakembereket, és jelezték, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben ez egy irreális szám, egyáltalán nem indokolt, és értelmezhetetlen. A légi közlekedéssel foglalkozó szakemberek szerint pedig akár negatív hatása is lehet ennek az állami vásárlásnak, hiszen jelenleg egy jól prosperáló, ütemesen és folyamatosan fejlődő repülőtérről van szó – kezdte szerdai sajtótájékoztatóját az MSZP politikusa.
Az utasok véleménye alapján a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér nemrég elnyerte a „legjobb európai légikikötő” címet is.
A Budapest Airport állami felvásárlása ugyanolyan felesleges költés lenne, mint a Vodafone felvásárlása volt.
A kormány 1536 milliárdért venne repteret, miközben a magyar vasút válságos állapotban van, amire Varga László már számos alkalommal felhívta a figyelmet: mindennaposak a késések, sőt már személyi sérüléssel járó baleset is történt a járművek állapota miatt, 10 mellékvonalat bezártak, és elképesztően leromlott a járműállomány. Folyamatosan forrás-, jármű-, és létszámhiányra panaszkodnak az illetékesek. 1536 milliárd forintból rengeteg mindent lehet javítani a hazai vasúti közlekedésen.
Meg lehetne vásárolni azt a 115 darab villanymozdonyt, amelyek egy sikeres közbeszerzési eljárás keretében érkezhettek volna a MÁV-hoz, ezen felül a jelenlegi korszerű alacsonypadlós motorvonatflottának megduplázására is jutna pénz. Az újabb 123 db alacsonypadlós motorvonat és további 40 darab emeletes motorvonat, valamint a 115 villanymozdony együttes vételára a reptérvásárlás költségeinek nagyjából felét teszi ki, pedig ezzel a fejlesztéssel a magyar vasúti járműállomány megújulna és jelentős többletkapacitás állna rendelkezésre – sorolta Varga László, aki szerint mindezt a reptérre szánt összeg feléből meg lehetne csinálni.
Az összeg fennmaradó másik fele pedig elegendő lenne arra, hogy a magyar vasúthálózaton fel lehessen számolni a lassújeleket, és egy átfogó pályakarbantartást is meg lehetne valósítani. Ezzel a késések nagy része elkerülhető lenne.