Ezek a létesítmények nemzetstratégiai jelentőségűek, és a jelenlegi javaslat számos kockázatot rejt, különösen a további közlekedésfejlesztési célok megvalósítása szempontjából. Félő, hogy a magánosítás ellehetetleníti a közlekedési infrastruktúra szükséges fejlesztéseit és a közérdeket szolgáló beruházásokat.
Bár egyes vidéki pályaudvarok esetében a magántőke bevonása megfelelő megoldás lehet, a kulcsfontosságú budapesti közlekedési csomópontok – például a Nyugati, a Keleti, a Déli és a Kelenföldi pályaudvar – esetében kiemelten fontos a közvagyon és a közérdek védelme. Ezek a létesítmények nemcsak a főváros, hanem az egész ország közlekedési rendszerének szívét jelentik, így hasznosításuk nem történhet kizárólag üzleti érdekek alapján.
Az MSZP szerint a pályaudvarok fejlesztése csak akkor lehet sikeres, ha azt széles körű társadalmi és szakmai párbeszéd előzi meg. Elengedhetetlen, hogy a döntéshozatalba bevonják az érintett önkormányzatokat, a fővárost, szakmai szervezeteket és a lakosságot is. A közérdeket figyelmen kívül hagyó, átgondolatlan privatizációs lépések hosszú távon visszafordíthatatlan károkat okozhatnak.
Az MSZP szerint a kormánynak az átláthatóságot, a közérdeket és a nemzetstratégiai célokat szem előtt tartva kellene kialakítania a pályaudvarok jövőjéről szóló terveket!
Gurmai Zita országgyűlési frakcióvezető-helyettes, az MSZP alelnöke