Rogán Antal a rezsicsökkentés kompenzációja kapcsán feltett kérdésre azt válaszolta: nem egy olyan közműcégről tud, amelynél "a középszintű vezetők is meglehetősen nagy értékű szolgálati autóval tudják ellátni a feladataikat. Nem biztos, hogy erre a jövőben lehetőség lesz. Előbb csökkentsék a költségeiket a cégek". Jó szöveg. Miután 2010 óta az ország legnagyobb önkormányzati cégei fideszes önkormányzatok alatt működnek, nevezhetjük ezt önkritikus kijelentésnek.
Persze Rogán mondanivalója csak a Fidesz szokásos porhintése. A miniszterelnök két éve autóvásárlási moratóriumot hirdetett meg, ezt mégis számtalan állami luxus beszerzés követte. Egy évvel később már azt láttuk, hogy a Budapesti Közlekedési Központ sajtóhírek szerint 12 luxusautót lízingel. Ezeket az állításokat a főváros vezetésének vagy Vitézy Dávidnak azóta sem sikerült cáfolnia.
Az MSZP úgy véli, félrevezető dumák helyett a Fidesznek és Tarlós Istvánnak végre "saját portájukon söprögetve" az állandó pénzügyi gondokkal küszködő BKK luxus kiadásaival kellene foglalkoznia.
Addig is felszólítjuk a BKK vezetőit, hogy adják le drága szolgálati autójukat, és utazzanak BKV-val!
Szaniszló Sándor,
a Fővárosi Közgyűlés Városfejlesztési- és környezetvédelmi bizottságának elnöke
Amit szabad a BKK-nak, nem szabad a közműcégeknek?
A Fidesz elvárja, hogy a közműcégek középvezetői - akik nem állami alkalmazottak - ne használjanak jó autókat, miközben az állandó csődközelben lavírozó BKK alkalmazottai megtehetik.