Az egymást követő fideszes kormányzatok azonban nem hajtottak végre jelentős fejlesztést, ezen a téren is megszegték ígéretüket. Alibimenetrendet, rossz állapotú mozdonyokat, napi egy-két járatot üzemeltettek, melyek nyilvánvalóan nem vonzó lehetőségek az utazóközönség számára.
A tárca indoklása szerint a súlyos járműhiány miatt kényszerültek a vonalak bezárására, azonban ezt cáfolja, hogy ezen vonalak állagmegóvása, fenntartása önmagában sokszor többe kerül, mint az adott vonal üzemeltetése. Lehetőség lenne a korábbi cseh mozdonyok megvásárlására is „ócskavas áron”, egyértelmű tehát, hogy csak akarat kérdése lenne a járműhiány pótlása.
Az MSZP elfogadhatatlannak tartja a 10 vidéki vasútvonal bezárását.
- Arra kérjük a kormányt, hogy vonja vissza a vonalbezárásokkal kapcsolatos döntését!
- A kormány ne hagyja elsorvadni a magyar vasúthálózatot!
- Az illetékes szakminisztérium pedig dolgozzon ki átfogó programot a vidéki, vasúti mellékvonalak fejlesztésére!
Varga László, az MSZP elnökhelyettese