„A vizsgálat megállapította, hogy a szabályok könnyű hajlíthatóságát a gépjárműgyártásban érintett tagállamok valóban kihasználhatták. Így fordulhatott elő például, hogy a mesterséges körülmények között végrehajtott tesztek és a valóságos környezeti működés során produkált káros anyag kibocsátás nem találkozott egymással. A helyzetet fűszerezi, hogy ezt a gyakorlatot már hosszú ideje ismerhették a szabályozó felek, de senki nem tett semmit az ellen” - mondta Szanyi Tibor, szocialista EP-képviselő.
A valóságos tesztkörülmények közötti mérés igénye mellett a Szocialisták és Demokraták (S&D) frakciója szigorúbb és harmonizált szabályokat, szigorúbb nitrogén-oxid kibocsátást, az autóipar dolgozóinak jobb védelmet és egy megerősített központi felügyeleti-, piacvédelmi ügynökség felállítását sürgették a fogyasztók védelme érdekében.
„Éppen itt az ideje, hogy gátat szabjunk a közegészségügyet, a környezetet vagy éppen az EU-s elveket és a demokratikus egészséget „szennyező” gyakorlatoknak!” - tette hozzá Szanyi Tibor.
mszp.hu
2017. április 04. 13:11
Az állampolgárok egészsége legyen az első!
A gépjárműiparban állítólagosan alkalmazott kibocsátás-mérési visszaéléseket vizsgáló európai parlamenti szakbizottság (EMIS) februárban zárójelentést adott ki, melyet a plenáris ülés ma vitatott meg Strasbourgban.