Molnár Zsolt szerint társadalmi konszenzus van abban a kérdésben, hogy a jelenlegi közúti közlekedés helyzete nem megfelelő. Ennek van egy műszaki része, amely traffipaxokra vonatkozik és az ellenőrzésekre, azonban van egy jogi része is. Az MSZP pártigazgatója kiemelte, a magyar jogrendszer nem tartott lépést a technikai fejlődéssel, mobilizációval, azzal, hogy extrém gyorsautók vannak már az utakon és olyan rendszerek, melyek előre jelzik a traffipaxokat. Mindezek miatt van szükség a jogi környezet megváltoztatására, hiszen az MSZP országgyűlési képviselője szerint az emberi élet védelme a legfontosabb.
Molnár Zsolt emlékeztetett, az utóbbi években számos olyan tragikusan végződő baleset történt, melyet olyan notórius sofőrök okoztak, akik vagy tudatmódosító szer hatása alatt álltak vagy egyszerűen nem érdekelte őket az, hogy milyen veszélynek teszik ki a közlekedés többi résztvevőjét. A szocialista politikus kiemelte, a Büntető Törvénykönyvet a legkönnyebb módosítani, és fontos lenne, hogy az ügyészi és bírói joggyakorlat lehetővé tegye, hogy ki lehessen szűrni azokat, akik szánt szándékkal száguldoznak őrült sebességgel, minden törvényt figyelmen kívül hagyva.
„A magyar jogrendszerben nincs igazán jó lehetőség arra, hogy mondjuk börtönbüntetéssel sújtsák azokat, akik 240-nel, négy sávot váltva száguldoznak a városi forgalomban” – részletezte a problémát Molnár Zsolt. Hozzátette, ez abban az esetben is hatalmas gond, ha nem történik baleset, hiszen sokszor a tragédia elkerülése nem a sofőrön múlik, hanem egyéb külső okok miatt sikerül elkerülni azt. „Kerüljön börtönbe az, aki 240-nel, hat sörrel száguldozik az Árpád hídon, sávokat vált, büntetőfékez, majd szerencsésen, a jóisten vagy a mázli akaratából nem történik baleset” – foglalta össze az MSZP pártigazgatója kezdeményezése lényegét.
A szocialista országgyűlési képviselő elmondta, a Büntető Törvénykönyv eddig nem definiálta a „közvetlen veszély” fogalmát, ezért értelmező rendelkezést adott be. Ez idáig csak a bírói gyakorlatban alakult ki egy „homályos gyakorlatként”, Molnár Zsolt törvényjavaslata szerint, ha a bűnelkövető mindent elkövetett, hogy baleset történhessen és csak a véletlen miatt nem történik tragédia, akkor már felelősségre kell tudni vonni. Ne legyen szükséges a baleset megtörténte ahhoz, hogy valaki börtönbe kerülhessen, hanem, aki őrült módjára, ámokfutóként száguldozik, már büntethető legyen.
Az MSZP pártigazgatója tisztázta, ámokfutás alatt azt érti, amikor valaki a szabályokat durván megszegi, a sebességet extrém módon túllépi, sávokat váltva, másokat irányváltoztatásra kényszerítve a tilos jelzésen áthalad, a városi forgalomban veszélyesen vezet és csak annak köszönhető a tragédia elkerülése, hogy a gyalogos vagy a többi sofőr szerencsésen ki tud térni a száguldó autó elől. Ezen esetekben Molnár Zsolt javaslata szerint a kamerafelvételeket felhasználva a rendőrség, az ügyészség vádat emelhessen és börtönbe juttathassa a sofőrt.
„Alap esetben ez egy 3 évig terjedő bűntett, ha sérülés van, akkor 1-től 5 éves, én azt gondolom, hogyha már felfüggesztett börtönnel indul a történet és azzal, hogy aki nem okozott balesetet, mert elkerülték a balesetet, de így száguldozik, ha felfüggesztett börtönt kap, akkor már van visszatartó ereje” – fejtette ki álláspontját Molnár Zsolt. Szerinte a pénzbüntetésnek nincs ilyen szintű visszatartó ereje. Az MSZP országgyűlési képviselője hozzátette, ha valaki mindezt ittasan követi el, akkor az egy önálló tényállás lenne, azonnali börtönbüntetéssel kell járnia és elkerülhetetlennek kellene lennie a járművezetéstől való eltiltásnak. Ezen esetekben pedig ne lehessen különös méltánylást érdemlő esetekben sem kikerülni a vezetéstől való eltiltást, akit pedig a bíróság véglegesen eltiltott, azt ne lehessen méltányolni. Molnár Zsolt elmondta, mindenkit hazavárnak, az emberi élet védelménél pedig nincs fontosabb, így reméli, hogy támogatásra talál törvénymódosító javaslata.