Kiderült, hogy eddig Völner Pál, az NFM infrastruktúráért felelős államtitkára, Fónagy János, az NFM parlamenti államtitkára folyamatosan hazudott, mivel a kormány a tavaszi járatritkítások és vonalbezárások után ősszel minden eddiginél drasztikusabb megszorításokat tervez a vasúti személyszállításban.
Települések százait akarják elzárni a világtól azt hazudva, hogy - ahogy állítólag az államtitkárok fogalmaztak – „mocskos, büdös IMF” kényszeríti ezt az Orbán-kormányra.
A minisztérium vezetői hazudtak abban is, hogy az eddigi járatritkítások megtakarítást jelentenek a MÁV-nak. A tárca eddigi tevékenységének egyetlen célja van: leszoktatni az embereket a vasút használatáról, majd erre hivatkozva a vasúti közlekedés teljes leépítése és szétverése.
A minisztérium képviselője arról is vallott a felvételeken, hogy az NFM a fideszes korrupció melegágya, ahol a milliárdos EU-s felújítási támogatásokat nem szakmai, hanem „más szempontok” alapján költik el.
A szocialista frakció felszólítja Orbán Viktor miniszterelnököt, hogy távolítsa el a NFM érintett vezetőit, mert alkalmatlanok és méltatlanok állami vezetői tisztség ellátására.
Méltatlanok, mert szétverték a közösségi közlekedés, mert két éve hazudnak az országnak, mert az általuk vezetett minisztériumban korrupcióra és hűtlen kezelésre utaló események zajlanak, mert a felújításoknál a szakmai szempontok háttérbe szorításával egy vasúti katasztrófa esélyét növelik, ezzel utasok ezreinek életét veszélyeztetve nap mint nap.
Az MSZP-frakció kezdeményezi továbbá parlamenti vizsgálóbizottság felállítását az NFM-nél és a MÁV-nál folyó gyanús a hűtlen kezelésre utaló ügyek kivizsgálására és annak feltárására, hogy van-e szerepe a bűncselekmény gyanús ügyekben az állami megrendeléseket sorra elnyerő Fidesz-közeli oligarcháknak.
Lukács Zoltán,
frakcióvezető-helyettes