Sokan bosszankodnak a Szegeden idén nyáron folyó építkezések miatt, de a várost a jövőnek építjük - mondta Botka László, a város MSZP-s polgármestere a vonal szombati ünnepélyes átadásakor. A szocialista politikus hangsúlyozta, az elektromos tömegközlekedését uniós támogatással fejlesztő három vidéki nagyváros - Szeged mellett Debrecen és Miskolc - közül a csongrádi megyeszékhelyen halad legjobban a beruházás, a 29,5 milliárd forintos összköltségvetésű fejlesztési program építési munkái idén véget érnek. Hamarosan befejezik az 1-es villamosvonal rekonstrukcióját, és elkészül az új 2-es vonal. A már megépült új trolibuszvonalakkal és a felújított 3-as villamosvonallal a vidéki városok közül a szegedi lesz a legteljesebb és a leghosszabb elektromos tömegközlekedési hálózat - mondta a polgármester.
A 4-es villamosvonal rekonstrukciójának 2,35 milliárd forintos költségeit 86 százalékban uniós támogatás fedezte. A kivitelező Magyar Aszfalt Kft. vezette MTV4 Konzorcium az Anna-kúti csomópont és Tarján végállomás között 5452 méternyi villamosvágányt és felső vezetéket, valamint négy kitérőt bontott el és épített újjá, s ennek köszönhetően korszerű, üzembiztos és csendes lett ez a pályaszakasz. Felújították a megállókat és a kapcsolódó közműveket, korszerű forgalomtechnikát telepítettek. Megépítettek 8740 négyzetméter aszfaltutat, 100 négyzetméter terelőszigetet és 4000 négyzetméter járdát, a Tisza Lajos körúton az Anna-kúti csomópont és a Glattfelder tér között pedig közös tömegközlekedési sáv teszi gyorsabbá a forgalmat.
A szegedi 4-es – akkor még Gedó mulató-Közvágóhíd - vonalon 103 éve, 1908. november 5-én indult el a forgalom. A szegedi villamosközlekedés százéves jubileumára összeállított kötet adatai szerint a vonal nyomvonalát többször megváltoztatták, 1943-ban kapta a 4-es viszonylatszámot. A 4-es vonal Tarján és Kecskés városrész közötti, jelenleg több mint 6 kilométer hosszú pályáját többször korszerűsítették, legutóbb 2006-ban, azóta elsősorban felújított Tatra villamosok szállítják az utasokat. A felújított 4-es vonal átadásával a Szegedi Közlekedési Társaság "nyugdíjazza" az 1960-as és 1970-es években a fővárosban és Debrecenben gyártott FVV típusú – bengálinak is becézett – villamosait; a legrégebbi szerelvényt az ünnepségen el is búcsúztatták.
MTI
2011. augusztus 20. 13:37
Befejeződött a szegedi 4-es villamosvonal rekonstrukciója
Határidőre befejeződött a szegedi 4-es villamosvonal februárban kezdődött rekonstrukciója; szombat déltől újra a pálya teljes hosszán villamosok szállítják az utasokat.