A fentieket Horváth Csaba, az MSZP fővárosi frakcióvezetője mondta a budapesti Széchenyi téren tartott sajtótájékoztatóján, ahol felhívta a figyelmet, hogy néhány év múlva óriási bajt okozhat, ha a kormány és a főváros fideszes vezetése nem veszi figyelembe, hogy a Lánchídról és a Petőfi hídról darabok kerülnek az úttestre, sőt a Lánchídon már tavaly egy autó alatt beszakadt egy tartószerkezeti elem is.
A politikus emlékeztetett, hogy a főváros vezetése már elismerte, hogy a két híd állapota kritikus, és megjegyezte, hogy az Orbán-Tarlós páros színre lépése előtt folyamatosan zajlottak a hídépítések és felújítások, azóta viszont mindössze annyi történt, hogy Tarlós István a Lágymányosi- hidat Rákóczi- híddá nevezte át.
Horvát Csaba szerint az nem lehet indok, hogy erre nincs pénz, hiszen a Lánchíd és az Alagút felújítása 19 milliárd forintba kerülne, ami a fővárosiak által mindössze egy nap alatt befizetett adó összege. További egy napi adójukból pedig a Petőfi híd felújítása is megvalósítható lenne. Elhangzott, hogy a 3-as metró felújítása 10 napi adóbefizetésbe kerülne, tehát erre a több évtizednyi munkára mindössze 12 napi adóbefizetést kéne visszaadnia a kormánynak.
Felszólította a kormányt, hogy adja vissza a budapestieknek legalább a hidak felújításhoz szükséges összeget, a főváros fideszes vezetésétől pedig azt követelte, hogy legalább egy kérést fogalmazzon meg írásban a kormány felé ezzel kapcsolatban.
A frakcióvezető megjegyezte, hogy a Lánchidat építtető Széchenyi István forog a sírjában, mert amíg ő a saját pénzéből adakozott a köz javára, addig Orbán Viktor két kézzel szórja, a haverjai pedig két kézzel lopják a közvagyont. Rámutatott, hogy miközben a két híd belerohad a Dunába, a várban százmilliárdokért épülnek luxuspaloták és panorámaerkélyek, és szórják a közpénzt a Széll Kálmán tér felújítására, arra semmi nem jut, hogy a fontos felújítási munkákat elvégezzék.
A Széll Kálmán tér felújításával kapcsolatban a fővárosi MSZP-frakció már vizsgálóbizottság felállítását is kezdeményezte.
Belerohadnak a hidak a Dunába
Halaszthatatlanná vált két fővárosi Duna -híd felújítása, de a kormányzat és a főváros 2020-ig egyiket sem tette az uniós támogatási listára, sem a budapesti beruházási tervekben.