hvg.hu | Belföld
2017. május 13. 12:59

Ceglédi Zoltán az álsajtó bojkottjáról

2010 óta egy minőségi (nem tudom, lehet-e egyáltalán ezt a jelzőt erre a negatív folyamatra használni) változás tanúi vagyunk. Megfordult a sorrend: nem adott eszme, világkép hívei mérik a távolságot a létező pártok és mozgalmak politikájához, hanem a Fidesz alakítja ki és irányítja el a neki alárendelt álsajtót hírek és vélemények ügyében. – írja Ceglédi Zoltán a hvg.hu-n megjelent publicisztikájában.

Az ő álsajtójuk immár nemcsak „-közeli”, hanem funkcionális részeleme a hatalomgyakorlásnak. Amikor Rogán propagandaminisztériuma a Fidesz-frakció pénzéből (is) fenntartott propagandaoldal cikkének linkjét küldi el a szakújságíró kérdésére válaszul, az elég egyértelmű jel. A Fidesz a 2010-es kormányváltás óta előbb Simicska Lajos, majd Mészáros Lőrinc és Andy Vajna háta és közpénz-bázisú vagyona mögé bújva darálja a független sajtót. A létező, de nem közvetlenül általuk irányított médiát megölte (lásd Népszabadság), zombivá alakította (például a TV2-t), vagy saját, újonnan alapított termékekkel igyekezne lenyomni (Lokál, Ripost, 888 és társai).

A „fideszes sajtó” ma nem azt jelenti, hogy adott lap szerzőinek Orbán Viktor politikája szimpatikusabb, és még csak nem is azt, hogy a Fidesznek drukkolnak – hanem a fideszes propagandaközpontból megrendelt, gyakran készen kapott cikkeket, véleményeket, lejárató vagy mosdató anyagokat. Oka van annak, hogy az Origónál nem írnak szerzőt ezekhez a cikkekhez, és annak is, amikor a TV2 „Tények” olyan CÖF-közleményre reagáltatná a nem fideszes sajtószereplőket, amit a nyilvánosságnak ki sem adtak, de valamiért hozzájuk „eljutott”.

A teljes írás a hvg.hu-n olvasható. 

Jön az éhezők viadala?

2018-12-16 08:39

Ezért tüntet a magyar!

2018-12-14 11:50