Duna, kanyar

Mesterházy Attila a szentendrei Duna korzón előbb szemügyre vette az első magyar mobilgátat, majd igazi Civilbe Öltözött Fideszesekkel találkozott, végül rövid séta után a főtéren kitelepülő kormányváltókat is csekkolta.

Vigyázat! A következő tudósítás egy része a képen látható narancssárga kanapén íródott!

Ha Duna-part, akkor árvíz meg gát. Ami nincs. Vagy ha van, akkor sem ér annyit, hogy ne kelljen három napi güzüléssel legalább annyira megerősíteni, hogy csak közepesen öntse el a víz. Kivéve, ha szentendrei Duna-part, mert ott tavaly óta többé már nem a víz az úr.

Az első magyar mobilgátat 2013-ban adták át, de még a szocialista kormány döntött a felépítéséről. Persze ez az apró kis körülmény nem zavarta a Fideszt, amikor át kellett adni a felépítményt, mert nem hívták meg Szabó Imrét, aki a gátért környezetvédelmi miniszterként és térségi országgyűlési képviselőként is sokat tett. Nézni talán még lehet – gondolhatta Mesterházy Attila, amikor az országjáró roadshow programját kollégáival összeállította.

Mint kiderült, nem csak lehet, érdemes is. Pláne, ha olyan helyismerettel rendelkező kormányváltó képviselőjelölttel teheti az ember, mint Szinna Gábor, akinek nemcsak a gátról van mondanivalója, hanem arról is, mi minden kéne ahhoz, hogy az itt élők minden téren nagyobb biztonságban érezzék magukat.

A szentendreiek 80-85 százaléka ingázó. Naponta 2-3 órát utazik Budapestre meg vissza. Ha közösségi közlekedéssel, akkor a HÉV-vel és társaival, ha kocsival, akkor pedig a 11-es úton. Mindkettő rázósabb, mint kellene – mondja Szinna. Aki szerint egy olyan kormányzati ciklusokon átívelő infrastruktúrafejlesztési programra lenne szükség, amely a hazánkban működő nagyvállalatok K+F kapacitásait telepítené Szentendrére és környékére, hiszen a városiak iskolázottsága jóval meghaladja a magyar átlagot.

Ehhez azonban először a Szentendre lakói és vállalkozói körében is tapintható félelmet kellene felszámolni, hogy elindulhasson a konszenzuskeresés abban, hogy milyen koncepció mentén lehetne az infrastruktúrafejlesztést az ingázók rövid távú érdekét szem előtt tartva, de hosszú távon a város szolgálatába állítani.

Megtaláltuk az igazi Civilbe Öltözött Fideszest!

Szintén a nemzeti konszenzus szükségességéről, az MSZP által szorgalmazott hatéves uniós fejlesztési koncepcióról, valamint a Nemzeti Úthálózat-fejlesztési Programról beszélt Mesterházy Attila azon Duna korzón tartott sajtótájékoztatón, amelyen egy-két „civil” kérdezte.

Egyikük, a képen látható Pintér Ádám például annyira civil volt, hogy gyorsan ki is derült: fideszes önkormányzati képviselő Szentendrén, sőt a városi Egészségügyi, Szociális és Civil Bizottság fideszes elnöke is.

A rögtönzött lakossági fórum után Mesterházy Attila és Szinna Gábor a Duna-partot elhagyva a főtér felé sétált, ahol a kormányváltó erők miniszterelnök jelöltje előbb az MSZP és az Együtt-PM kitelepülő aktivistáinak standjaihoz ment, majd a város vakok számára kialakított, rézből öntott miniatűr mása előtt időzött kicsit.

Ezalatt Szinna Gábor „bátor” kormánypárti ellenfele, Hadházy Sándor is megtartotta a maga korzós tájékoztatóját. Pont 200 méterrel a Mesterházy-féle helyszíntől lejjebb.