mszp.hu | Belföld
2024. szeptember 06. 09:05

Elég a látszatmegoldásokból, érdemi vasúti fejlesztéseket kell megvalósítani!

Elég a látszatmegoldásokból, érdemi vasúti fejlesztéseket kell megvalósítani!
Az elmúlt hetekben a magyar vasúti közlekedés látványos összeomlásától volt hangos a sajtó, azonban a vasút nyári kálváriája csak a felszín, hiszen ezek az esetek csak a tünetei a rendszerszintű problémáknak.
A társadalom széles rétegeinek felháborodását látva Lázár János hárítani próbálta a felelősséget, miközben a jelenlegi hatalom immáron közel másfél évtizede kormányon van, és ezalatt még a kötöttpályás közlekedés legalapvetőbb problémáit sem kezelték. 
 
A miniszter egy ötpontos akciótervet jelentett be, azonban ezek a javaslatok megkésettek és elégtelen mértékűek, hiszen korábban még maga Lázár János is 6000 milliárd forintos forrásbevonásról beszélt, most pedig már csak 850 milliárd forintról esik szó, amely mindösszesen 500 kilométernyi vasúti pálya felújítását jelentené, amely a 6000 kilométeres hálózathoz képest elenyésző mértékű, mindeközben a pályahibák miatt az országos vasúti hálózat nagyjából felén sebességkorlátozás van érvényben. 
 
Problémás lehet az InterCity kocsik gyártásának ötlete is, hiszen a korábbi tapasztalatok is azt mutatják, hogy a kijelölt járműjavítónak még a meglévő eszközállomány karbantartására és tervszerű felújítására sem volt elegendő kapacitása, nemhogy új vasúti járművek gyártására.
 
Az MSZP álláspontja szerint a kormánynak változtatnia kell a vasútellenes hozzáállásán, a közösségi és a kötöttpályás közlekedést kellene fejlesztenie. Fenntarthatóság szempontjából az egyéni közlekedéssel szemben előnyben kell részesíteni a közösségi közlekedést, azon belül pedig a kötöttpályás közlekedést. 
 
Dr. Varga László, az MSZP elnökhelyettese

Kapcsolódó párttagok