mszp.hu | Belföld
2024. december 11. 10:17

Hamis sikerpropaganda helyett valódi lépéseket a magyar vasút megmentéséért!

Hamis sikerpropaganda helyett valódi lépéseket a magyar vasút megmentéséért!
A kormány azt állítja, hogy 2010 óta 1200 kilométernyi vasúti pályát újítottak fel, és 2025-re további 500 kilométernyi vágány fejlesztését tervezik. A kormány álláspontja azonban több ponton is problémás, hiszen az elvégzett fejlesztések jelentős része még az előző MSZP-s kormányok alatt megkezdett projektek lezárásával jött össze.
Ráadásul a kormány a 2010-es években még vasútpártiként próbálta beállítani magát, valamint a kötöttpályás közlekedés előnyben részesítését hirdette meg, mégis számos mellékvonalat bezártak, ráadásul az elmúlt években Lázár János miniszter minden új vasúti jármű beszerzését blokkolta.
 
A vasúti infrastruktúra és járműállomány állapota az elmúlt évtizedekben jelentősen leromlott, ami a közszolgáltatás minőségét is jelentősen rontja. A modernizációra szánt források nem bizonyultak elegendőnek ahhoz, hogy a rendszer lépést tartson a növekvő igényekkel.
 
Mindezt tetézi, hogy az illetékes miniszter a meghallgatásán is beismerte, hogy összesen 9000 kilométer vasúti pálya van hazánkban, amelyből 6000 kilométeren van személyszállítás és ebből 3-4 ezer kilométeren sebességkorlátozás van érvényben. Kijelenthető tehát, hogy a használatban lévő magyar vasúti pálya több mint felén felújításra, helyenként teljes átépítésre volna szükség. 
 
A karbantartások és fejlesztések elmaradása, az elöregedett járműpark és a mellékvonalak bezárása mind azt mutatják, hogy a vasúti közlekedés valójában nem élvez prioritást a kormánynál. 
 
Itt az ideje, hogy a kormány ne a hamis sikerpropagandával kampányoljon, és ne csak ígérgessen, hanem érdemi lépéseket tegyen az összeomlás szélén lévő magyar vasút megújítására! 
 
Komjáthi Imre országgyűlési képviselő, az MSZP elnöke

Kapcsolódó párttagok