Ráadásul a kormány a 2010-es években még vasútpártiként próbálta beállítani magát, valamint a kötöttpályás közlekedés előnyben részesítését hirdette meg, mégis számos mellékvonalat bezártak, ráadásul az elmúlt években Lázár János miniszter minden új vasúti jármű beszerzését blokkolta.
A vasúti infrastruktúra és járműállomány állapota az elmúlt évtizedekben jelentősen leromlott, ami a közszolgáltatás minőségét is jelentősen rontja. A modernizációra szánt források nem bizonyultak elegendőnek ahhoz, hogy a rendszer lépést tartson a növekvő igényekkel.
Mindezt tetézi, hogy az illetékes miniszter a meghallgatásán is beismerte, hogy összesen 9000 kilométer vasúti pálya van hazánkban, amelyből 6000 kilométeren van személyszállítás és ebből 3-4 ezer kilométeren sebességkorlátozás van érvényben. Kijelenthető tehát, hogy a használatban lévő magyar vasúti pálya több mint felén felújításra, helyenként teljes átépítésre volna szükség.
A karbantartások és fejlesztések elmaradása, az elöregedett járműpark és a mellékvonalak bezárása mind azt mutatják, hogy a vasúti közlekedés valójában nem élvez prioritást a kormánynál.
Itt az ideje, hogy a kormány ne a hamis sikerpropagandával kampányoljon, és ne csak ígérgessen, hanem érdemi lépéseket tegyen az összeomlás szélén lévő magyar vasút megújítására!
Komjáthi Imre országgyűlési képviselő, az MSZP elnöke