A miniszter úr válasza is egybecsengett a megyei közgyűlésen adott válaszokkal, bár mintha a megyebelieknek több információja lenne, mint a miniszternek, hiszen ők már meg tudták mondani, hol lesz az első ütemnek a csatlakozása, míg a miniszter csak úgy fogalmazott, hogy az M3–as, és a 491–es számú főút közötti szakaszon lesz – jegyezte meg Halmi József. Ehhez nem kell miniszternek lenni, ezt egy győrteleki lakos is meg tudja mondani, tehát nem tudtuk meg a válaszadótól, hogy mikor, és hol fog rácsatlakozni – mondta a szocialista képviselő. Az útépítést ősszel az uniós projektek elosztásába szeretnék betenni, és két ütemben, 2020-ig tartó operatív programként szeretnék finanszíroztatni. A hatástanulmányok elkészültek – tudtuk meg a miniszteri válaszból. Magyarul kaptunk egy választ, amit eddig is tudtunk – folytatta.
Ami a miniszteri válaszban különösen érdekes, hogy Seszták Miklós az útépítés során keletkező jogos kárigények ellentételezéséről is beszél – jegyezte meg a képviselő.
Mi azt kérdeztük meg, hogy hogyan kártalanítja azokat a tulajdonosakat, akiket ma, az útépítés hiányában azért ér vagyoni kár, mert a 49-es főútvonalra ráengedik a kamionforgalmat az M49–es hiányában – hangsúlyozta. Erre válaszként kaptunk egy olyan reagálást, ami akkor érne valamit, ha holnap elkezdődne a beruházás. Az a több száz kamion, ami ma, az M49-es hiányában, a házainkhoz közel nap, mint nap elhalad, nemcsak emberi életeket, de vagyonokat is veszélyeztet! – hangoztatta a megyei szocialista politikus.