Jelenleg ezek a díjak meghaladhatják magát a parkolási díjat: csak a kényelmi díjjal akár a parkolási díj 20, 30, 40 %-a is rárakódik magára a parkolási díjra, és a mobilszolgáltatók díja is borsos.
Ha a cél az, hogy érme helyett minél többen fizessenek elektronikus úton, akkor a fizetésnek egységesnek és olcsónak kell lennie. Ezért tárgyalnak a mobilszolgáltatókkal és a mobilfizetési vállalattal – mondta Horváth az ATV Start című műsorában.
Magát a parkolási díjat pedig minden zónában úgy kell megállapítani, hogy ösztönözze az autóst: minél előbb intézze el a dolgát és menjen tovább.
„Maga a parkolási rendszer egy forgalomszabályozási eszköz” – magyarázta.
A zuglói parkolás ügyében elmondta: okafogyottá vált az ígért lakossági konzultáció, mert Zugló egyrészt maga intézi a parkolását, másrészt a Fővárosi Közgyűlés tegnapi döntése nyomán – melyért ő maga is lobbizott – mégsem kell újabb parkolóórákat venniük.
A fővárosi szocialista frakcióvezetőt a tervezett atlétikai stadion ügyében szembesítették a műsorban olyan kampánymondataival, hogy „ezzel a kormánnyal kérlelhetetlennek kell lenni” és „nincs alku”.
Erre azt felelte: most sem látja másként, de ők választási ígéretüket betartották. Megoldást kerestek, nem elvtelen kompromisszumot: pluszfeltételt támasztottak az atlétikai stadion építése elé, ami garantálja az ígéreteik megvalósulását.
Emlékeztetett a főváros több feltételére: transzparens szerződések, a verseny után a stadion tömegsport- és rendezvényhelyszínként való használata, „zöldítés”, illetve a csepeli Nagyerdő-projekt, 5 év alatt 50 milliárd forint a kerületi önkormányzatoknak egészségügyi alap- és szakellátás fejlesztésére.