A PSZÁF az elmúlt időszakban 160 intézménynél végzett vizsgálatot, 810 millió forint bírságot szabott ki, 150 ezer fogyasztó fordult hozzá, létrehozta és sikeresen működtette a Pénzügyi Tanácsadó Irodákat, ahol 11 városban több mint 15 ezer ügyfelet szolgáltak ki.
Az MSZP éppen ezért nem érti a jogalkotó azon szándékát, hogy ami sikeresen működik ma Magyarországon, azt miért kell megszűntetni. Aki felemeli szavát a fogyasztók érdekében, azt be kell olvasztani?
Kíváncsiak lettük volna, hogy a 2013. október 1-jei fúziót követően hova tudnak fordulni majd a fogyasztók? Mi lesz a PSZÁF honlapján működő tájékoztató programokkal? Mi lesz a kiszabott bírságokkal, az ott dolgozók végkielégítésével, vagy továbbfoglalkoztatásával, és egyáltalán a szervezeti struktúrával?
Érdemi választ nem kaptunk, totális a zűrzavar. Sem az érintett tárca, sem az MNB nem tudja még, mi lesz október 2-a után. Döbbenetes a kormányzat felelőtlensége, mikor nem foglalkozik a fogyasztók érdekeivel és tájékoztatásával, és teljesen kiszolgáltatottá teszi az embereket a fogyasztóvédelem és a pénzügyi kérdések ügyében.
Simon Gábor
a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke
Hova fordulhatnak majd a fogyasztók?
A kormány kicsire nem ad, a nagy dolgokkal meg nem foglalkozik. A Fogyasztóvédelmi bizottság megtárgyalta ugyan a PSZÁF 2012. évre vonatkozó tevékenységének jelentését, ám a kormányoldal részéről a PSZÁF, MNB által történő átvételéről érdemi információt nem kaptunk.