Ilyenkor az ország minden részéből próbálnak átcsoportosítani járműveket a nyári menetrendi kínálat biztosításához, azonban az ország többi részén is már eleve hiány van működőképes vasúti járművekből.
Egyre több beszámoló érkezik arról, hogy az idei nyáron is gyakran fordul elő a balatoni vonalakon az utaslemaradás, azaz hiába érkezik időben az utazni szándékozó, ha nem fér fel az adott vonatra.
A szakértők évek óta próbálnak érvelni amellett, hogy ha a kormány forráshiányra hivatkozik a járműbeszerzések elmaradásáért, akkor legalább használt, de még jó állapotú motorvonatokat szerezzen be a vasúttársaság, hiszen egy új jármű árából, akár 10-20 járműszerelvényt is meg lehet vásárolni használtan.
Lázár János miniszter hosszútávú jövőképet vázolt fel, miszerint az európai bankoknál kopogtat a kormány, hogy hitelt vegyenek fel az elkövetkezendő 10 év vasútfejlesztéseire, hiszen a jelenleg 6000 kilométernyi hálózatból körülbelül 3000-3500 kilométer hosszan sebességkorlátozás van érvényben a rossz pályaállapotok miatt.
Azonban nemcsak a jövő, hanem a jelen problémáit is orvosolni kellene. Az MSZP hosszú idő óta azt hangoztatja, hogy a vasúti közlekedés a legfenntarthatóbb, leginkább környezetbarát módja az utazásnak. Nem elég az elkövetkezendő 10 évre vonatkozóan fejlesztési terveket szövögetni. Itt az ideje, hogy a kormány orvosolja a jelenleg tapasztalható problémákat!
Varga László, az MSZP elnökhelyettese