Kardos Gábor felháborodottan kezdte mondandóját, szerinte ugyanis a balatoni főpolgármester ötletét az ő évekkel korábbi interjújából vette át Molnár Zsolt és az MSZP. Molnár Zsolt tisztázta, nem találkozott a javaslata megfogalmazásakor a riporttal, azért elnézést kért, hogy lemaradt a kezdeményezésről, viszont rávilágított, ő egy egész koncepciót állított össze a Balaton kapcsán, mely tartalmazza egy önálló balatoni önkormányzat és közgyűlés tervét is.
Molnár Zsolt elmondta, javaslata fő eleme, hogy a Balatont érintő ügyekről nem Budapesten kell dönteni, éppen ezért nem csak balatoni főpolgármestert kell választani, hanem egy olyan balatoni önkormányzatnak is létre kell jönnie, ami pontosan olyan hatásköröket gyakorol, amit az Országgyűlés, a Balaton Fejlesztési Tanács és a három vármegyei önkormányzat jelenleg igen kaotikus működéssel lát el. A Balatont érintő kérdésekről tehát a balatoniaknak kell dönteni, azoknak, akik életvitelszerűen ott élnek, ez közel 140 ezer ember, 11 vízparti településen, 3 vármegyében.
Kardos erre ismét indulatosan válaszolt, szerinte ugyanis a Balaton Kiemelt Üdülőkörzet (BKÜ) területét nevezik közigazgatásilag Balatonnak, ebbe a területbe pedig több lakos és több település tartozik. Molnár Zsolt erre válaszolva rámutatott, ilyen közigazgatási egység egyszerűen nem létezik, az Alaptörvény szerint ugyanis a Balaton esetében, és annak környékén is vármegyékről kell beszélni, mint közigazgatási egység. Az MSZP pártigazgatója tisztázta, Magyarország Alaptörvénye a közigazgatási egységeket fővárosra, városokra, vármegyékre és kerületekre osztja. Ezek mellett a gyakorlatban létrejöhetnek régiók, azonban a magyar jogrendszer ilyet nem ismer el, amelyről Kardos Gábor közigazgatási egységként beszél.
Az MSZP pártigazgatója kifejtette, arra tett javaslatot, hogy törvényesen jöjjön létre egy olyan önkormányzat, amely a közvetlen a Balaton-partján elhelyezkedő településeket foglalja magába, ez lenne a Balaton Térség Önkormányzata.
Molnár Zsolt kiemelte, nagyon fontos, hogy a Balatonnak olyan főpolgármestere legyen, akit a balatoniak választanak, és aki a balatoniakat képviseli. Hozzátette, arról lehet vitatkozni és egyeztetni, hogy meddig terjedjen a Balaton, mint közigazgatási egység, nem feltétlen csak a közvetlen településekben kell tehát gondolkodni a közös önkormányzat kapcsán.
A balatoni főpolgármestert illetően elmondta, az önkormányzatiságon keresztül kell megválasztani ezt a személyt, nem a kormány által kijelölni. Emellett fontos cél, hogy a Balaton négy évszakossáváljon, ne csak a nyári szezonban legyenek események a tónál. Molnár Zsolt pedig hosszú ideje harcol a Balatonért, korábban az Alkotmánybíróságon elérte, hogy ne lehessen miniszteri rendelettel és kormányrendelettel kijátszani a törvényeket, továbbá a beépíthetőségek ügyében is sikert aratott, hasonlóan a partmenti védősáv ügyéhez.
Kardos Gábor közbevetésére reagálva, miszerint az MSZP nem kérdezte meg a balatoniak véleményét az ügy kapcsán, Molnár Zsolt elmondta, ő évek óta küzd a Balaton megvédéséért, a szabadstrandokért és a beépíthetőség megakadályozásáért, jelenlegi javaslatát is a balatoniak nézőpontjából kiindulva dolgozta ki és egyeztetett arról.
A balatoni polgármesterek érzik a rendszer széttagoltságát, őket azonban közvetlen a helyiek választják, így Molnár Zsolt javaslata egy települési hatáskört sem venne el. Ezzel szemben a vármegyék, a Fejlesztési Tanács és a kormány hatáskörét adná oda ennek az új, balatoni önkormányzatnak. A Balaton Térség Önkormányzata közgyűlésének tagja lenne minden balatoni polgármester, hiszen az ő érdekérvényesítési képességüket növelni kell. A balatoni főpolgármestert pedig szintén közvetlen választanák a helyiek.
Molnár Zsolt a Balaton főpolgármesterének feladatáról elmondta, hogy nem egy vezérre van szükség, sokkal inkább „csapatkapitányra”, közvetlenül kell megválasztani, és együtt kell működnie a balatoni polgármesterekkel, a lényeg, hogy reprezentálja a balatoniakat, összefogja a települések működését, és olyan legitimációja legyen, mint a fővárosi főpolgármesternek. Ez az intézmény pedig egy már kipróbált, járható út, beilleszthető a közigazgatási rendszerbe, nem merül fel ezzel kapcsolatban sem alkotmányossági, sem jogi probléma.