mszp.hu | Belföld | bkv
2016. november 08. 14:07

Kezdődik a kifosztás: évi százezreket fizettetne az állam a BKV agglomerációs dolgozóival

Kezdődik a kifosztás: évi százezreket fizettetne az állam a BKV agglomerációs dolgozóival
„A kormány mindig készen áll arra, hogy a fővárosnak segítséget nyújtson” – fogalmazott Lázár János idén januárban, amikor a magyar állam átvette a BKV-től az agglomerációs járatok üzemeltetését, és áttelepített mindent a Volán Zrt.-hez.
Szűk egy évvel később, múlt hét pénteken délután 4 órakor a BKV dolgozói arról kaptak tájékoztatást a BKV központjától, hogy az agglomerációs járatokon a dolgozók utazási igazolványai egyik napról a másikra érvénytelenné váltak.
 
Azaz: a BKV által biztosított utazási lehetőséget az állam egyik napról a másikra elvette 12,000 embertől és családjaitól. Ez azt jelenti, hogy ha egy érintett családban két felnőtt és csak egy gyermek van, az állam egyik napról a másikra közel havi 15,000 ft-ot, azaz évente 170,000 forintot vett el a BKV dolgozóitól (figyelembe véve, hogy a BKV saját munkavállalóinak megtéríti a bérletár 86%-át a hatályos jogszabályoknak megfelelően). Különösen annak tükrében gyanús a minden előzmény nélküli döntés, hogy nem régiben zajlott le sikertelenül az M3-as metró felújításának idejére beszerzendő buszok pályázata, ami eredménytelenül zárult. Ezek alapján úgy tűnik, a kormány most a budapestieken veri le, hogy nem a kormánynak tetsző beszállító nyerte a tendert.
 
Az agglomerációs járatok államosításakor a kormány egyértelműen vállalta, hogy nem éri hátrány a BKV dolgozóit. Hogyan nevezheti magát családbarátnak egy kormány, ha potenciálisan 12,000 családtól vesz el 170,000 forintot egyik napról a másikra?
 
Ezért követeljük, hogy a területért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat haladéktalanul válaszolják meg az alábbi kérdéseket:
 
Ki és mikor hozta meg ezt a döntést?
Ki vállalhat a felelősséget a 12,000 BKV-dolgozó megrövidítéséért?
Ki és mit tesz annak érdekében, hogy helyreállítsák az eredeti állapotot?
Van-e összefüggés a döntés és a metrópótló buszbeszerzés sikertelen lezárása között?
Kérdéseinket megküldjük Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszternek, Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszternek és Tarlós István főpolgármesternek.
 
Kunhalmi Ágnes,
országgyűlési képviselő, budapesti elnök
 
Horváth Csaba,
a fővárosi MSZP képviselői csoport vezetője