Szeptemberi napirend előtti felszólalásomban is felhívtam a figyelmet arra, mennyire fontos az, hogy tudjunk élni azzal a lehetőséggel, amellyel a Mercedes 2008-as idejövetele adott számunkra.
„Mi egy közös európai házat építünk, melynek alapkövét tesszük le. Most még vendégek vagyunk, de hamarosan otthon érezzük magunkat.” - mondta Michael Friess 2009-ben, amikor is a Mercedes gyár alapkövét helyezte el Bajnai Gordon akkori miniszterelnök és korábbi polgármesterünk Zombor Gábor jelenlétében. Polgármesterünk akkor büszkén mondta, hogy a városunk, a kormányzat és a befektető példás együttműködése gyümölcseként valósulhatott meg a gyár idetelepülése.
Bajnai Gordon úgy fogalmazott, hogy ha fontos nemzeti ügyekben minden város úgy működne együtt a Kormánnyal, ahogyan Kecskemét is tette, akkor Magyarország már nem itt tartana, hanem sokkal előrébb. És valóban elmondhatjuk, hogy mindenki tette a dolgát, hiszen a kormányzat soron kívül nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nagy beruházásnak nyilvánította a Daimler-projektet, azaz szabad utat adott különböző hatósági engedélyek határidejének lerövidítéséhez, képzési támogatást biztosított, emellett a gyár vasúttal történő összeköttetését is finanszírozta. Egyes források szerint mintegy 45 milliárd forinttal támogatta az akkori szocialista Kormány a Mercedes Kecskemétre települését.
De közvetlenül a várost is támogatta azzal, hogy ezt követően szinte soron kívül fogadták be a város Európai Uniós pályázatait, többek között a Rákóczi út revitalizációját, a Városi Mozi felújítását, a Mezeiváros-Ürgés projektet, a Bozsó Múzeum bővítését, panelprogramjainkat, és nem beszélve az akkori főiskola (Gamf) különböző fejlesztési projektjeiről, vagy az intermodális csomópont beindításáról. És még lehetne sorolni. Mindezek több milliárd forintra tehetőek. Ugyancsak ezt követően épülhetett meg a Megyei Kórház új szárnya 13 milliárd forintért. Tehát fogalmazhatok úgy, hogy mindenki tette a saját dolgát és ezzel senki sem kérkedett, hiszen ez a beruházás nem csak Kecskemétet szolgálja, hanem Magyarországot is.
Éppen ezért érthetetlen számomra, hogy az akkori időben a Daimler-projekt városi felelőse, jelenlegi polgármesterünk, közelmúltban az Autopro c. szakportálnak úgy nyilatkozott, hogy csak a városnak és az akkori és mostani fideszes vezetésnek köszönhetően került ide a gyár. Felszólalásomban nincs rá időm, hogy az általa elmondottak nagy részét cáfolni tudjam, de különösképp érthetetlen számomra az a kijelentése, hogy „ az akkori kormányzattól nem sok segítséget kaptunk.”
Ezért arra kérem Polgármester Asszonyt, hogy mielőtt ilyen felelőtlen nyilatkozatokat tesz, kérdezze meg előző polgármesterünket Zombor Gábort is, de az is elég, ha az interneten utánanéz annak, hogy mi is történt a közelmúltban.
Javaslom, hogy az elbukott gyűlöletkeltő népszavazásuk után tekintsünk a jövőbe, és hagyjuk már abba a múltunk állandó elferdítését, másként magyarázását, és tényleg viselkedjünk európai magyarként, hiszen ez szolgálja csak közös jövőnket itt városunkban is.
Király József indítványa:
Kecskemét Megyei Jogú Város Közgyűlése
részére
INDÍTVÁNY
Tisztelt Polgármester Asszony, Tisztelt Közgyűlés!
Kecskemét Megyei Jogú Város Közgyűlése múlt hónapban döntött arról, hogy az Országos Mentőszolgálat munkatársai 2016. november 1-től ingyenesen utazhatnak a helyi járatú autóbuszokon.
Ezzel a döntéssel kapcsolatban felmerülhet további kedvezményezettek köre, például az egészségügyben (pl. orvos, ápoló), oktatásban, a rendvédelemben és katasztrófavédelemben dolgozók esetében is.
Indítványozom, hogy a Közgyűlés Városstratégiai és Pénzügyi Bizottsága vizsgálja meg, mely közfeladatot ellátó szakmacsoport, illetve személyek részesülhetnének hasonló kedvezményben.
Kérem a Tisztelt Közgyűlést, hogy támogassa fenti indítványomat.
Határidő: 2016. november 17. (A novemberi Közgyűlés előtti hét.)
Felelős: Kecskemét Megyei Jogú Város Polgármestere
Kecskemét, 2016. október 25.
Király József
képviselő, MSZP frakcióvezető