A jó iskola a szegénységből való kitörés legfontosabb eszköze lenne. A Fidesz azonban tudatosan vonja ki a pénzt az iskolából. Eközben a paksi bővítésre, a gazdagoknak szánt támogatásokra, kisvasútra, focira, pazaroló állami cégekre eközben milliárdok jutnak.
Szemben az orbáni állítással, hogy jó pályán halad az oktatás, a kormánynak egyre kevésbé fontos az iskola, a Fidesz szegényre lopta az iskolákat is. A Fidesz olyan rendszert hozott létre, ahol az igazgatók egy krétabeszerzésről sem dönthetnek, a vezetőket a Fidesz nevezi ki és tőle válnak függővé. Ilyen légkörben képtelenség a gyerekekkel foglalkozni.
A baloldal kormányváltást követően két lépésben alakítaná át oktatást. Vannak olyan lépések, amiket másnap, azonnal megtennénk. Hosszabb távon pedig elkezdenénk a kreatív, a XXI. századi követelményeknek megfelelő iskola kialakítását, ahol a pedagógusok és iskolai dolgozók terhei csökkennek, a diákok pedig nemcsak hasznos tudást kapnak, de jól is érezhetik magukat.
Azonnali lépésként szabaddá tesszük a tankönyvválasztást, visszaemeljük a tankötelezettség határát 18 évre és visszaadjuk a tanárok szabadságát, hogy ne a KLIK-ből, hanem az iskolából irányítsák az oktatást. Az első évfolyamtól pedig a XXI. században szükséges tudást adjuk át a gyerekeknek. Olyan iskolát teremtünk, ahol a tanárok és gyerekek is jól érzik magukat. Az iskola ugyanis a gyerekeknek nem munkahely, hanem felkészülés a jövőre. Bevezetjük a digitális oktatást és új alaptantervet készítünk.
A XXI. századi iskola ugyanis készségeket, kreativitást fejleszt a szolgai magolás erőltetése helyett. Így tudnak a gyerekek előbbre jutni, így lesz boldogabb a gyerekkoruk és így kapnak majd hasznos tudást Magyarországon.