Az összefogáshoz az kell, hogy az összes ellenzéki párt „tartsa a saját pillérét, hogy legyen mit aztán összetolni” – mondta a politikus.
Hangsúlyozta: a politikai realitásokból kell kiindulni. Ma egyik ellenzéki párt „sem tud akkorát ugrani, hogy érdemben átvegye a vezetést”; látni kell, hogy „a Fideszhez képest még a legerősebb ellenzéki párt is fényévekre van”.
Azt mondta: azt várja el a baloldal közösségtől, hogy az MSZP és a Párbeszéd szövetségének 2018-as eredményét tudja tartani.
Az MSZP ősszel esedékes tisztújítása kapcsán, s hogy Mesterházy Attila volt pártelnök is „bejelentkezett” az MSZP elnöki posztjára, azt mondta: „Biztos, hogy frissítésre van szükség, ez egyértelmű, mert haladni kell a korral, hiszen teljesen más kihívások elé néz Magyarország most, mint mondjuk 10 évvel vagy akár 15 évvel ezelőtt, amikor MSZP-kormányok voltak”.
Elmondta: éppen zajlik az online szavazás az MSZP új alapszabályáról, amely nemcsak lezárja az elmúlt 30 évet, de teljesen új struktúrát alakít ki, és politikai kultúraváltást is céloz. Példának hozta a társelnöki rendszer bevezetését, az előválasztás intézményének alapszabályba emelését és a párt koalíciós kormányzásokra való felkészítését.
„Mindig eggyel előrébb kell lépni, és nem visszafelé” – fűzte hozzá.
A nagy szórást mutató közvélemény-kutatási adatokról szólva egyrészt idézte az immár klasszikussá vált mondást, hogy nem közvélemény-kutatást kell nyerni, hanem választást, másrészt rámutatott, hogy a járvány idején a pártok támogatottságáról „máshova helyeződött a fókusz”.
Az iskolaőrségről beszélve azt mondta: nem hiszi, hogy önmagában megoldást jelentene. Az intézmény bevezetése azt tükrözi, hogy a politika „kimondottan csak rendészeti eszközökkel” próbál társadalmi és szociális problémákat, és az ebből fakad az agresszivitást, kezelni.
Hozzátette: akkor tudná a Fidesz érveit elfogadni, ha előzőleg a Fidesz mindent megtett volna azért, hogy legyen iskolapszichológus és fejlesztőpedagógus az iskolákban.
A digitális oktatásról azt mondta: „kényszer szülte” megoldás volt, de nagyon sok új készség és képesség kialakult a pedagógusokban is, „rájöttek arra, hogy sokkal okosabbak sokkal kreatívabbak, mint bárki gondolná”.
Bízik abban, hogy a pedagógusok bátorítást kaptak, a szülők észrevették, mekkora terhelés alatt vannak a gyerekek, és a tanárok a fejlesztés és a modernitás irányába fognak menni szeptembertől – mondta.