Elfogadhatatlan, hogy a mozgáskorlátozottak, az idősek vagy épp a babakocsival közlekedők a következő évtizedekben se használhassanak olyan fontos megállókat, mint a Dózsa György út, a Ferenciek tere vagy a Kálvin tér.
A budapestiek napi 20 milliárd forintot fizetnek be az államkasszába, ezért cserébe megérdemlik, hogy a felújítás után az esélyegyenlőség követelményeinek megfelelő metróvonalon utazhassanak. Éppen ezért csütörtökön népszavazási kezdeményezést indítottam a Fővárosi Választási Bizottságnál az alábbi kérdéssel:
„Akarja-e Ön, hogy a 2017-2020 között történő budapesti M3-as metróvonal felújításával egyidejűleg valósuljon meg ezen metróvonal valamennyi megállójának teljes értékű akadálymentesítése, az 1997. évi LXXVIII. törvény 2. §-ának 1. pontjában meghatározottak szerint?”
Ha Tarlós István és a Fidesz nem képviseli a budapestiek érdekeit, akkor itt az ideje, hogy a budapestiek a saját kezükbe vegyék a sorsukat. Ha Tarlós nem tudja kivívni a 3-as metró teljes akadálymentesítését, akkor megteszik majd helyette a budapestiek.
Horváth Csaba
a Fővárosi Közgyűlés MSZP-s képviselői nevében