Ezek a tervek is azt bizonyítják, hogy a Belügyminisztérium egyáltalán nem ismeri az oktatási rendszer legfőbb problémáit. A tanárok jelenleg is rendkívül túlterheltek, ráadásul kénytelenek a korszerűtlen, leginkább csak a lexikális tudást előtérbe helyező Nemzeti Alaptanterv alapján tanítani. Pintér Sándor rendelettervezete szerint ősztől a pedagógusoknak távoktatáson kellene megújítani NAT-ismereteiket, majd ebből vizsgát is kellene tenni, amelynek eredménye a további megítélésükre is kihatással lenne. Sőt, a javaslat a pedagógusok iskolai mobiltelefon használatát is korlátozná. Amellett, hogy számos szakmai aggály is felmerül a rendelettervezet kapcsán, ezekből a tervekből leginkább az érződik, a kormány célja a még pályán maradt tanárok elüldözése.
A rendelet nem szolgálná az oktatás minőségének javulását, vagy a pedagógusok tudásának bővítését, csak újabb többlet terhet róna az egyébként is túlterhelt tanárokra. Nem újabb pofonra és felesleges plusz kötelezettségekre van szüksége a pedagógusoknak, hanem tisztességes fizetésekre és munkakörülményekre, megbecsülésre, valamint modern oktatási rendszerre. Mindenekelőtt szükséges lenne a pedagógusok szakmai és érdekképviseleti szervezeteivel való érdemi egyeztetés, és a Nemzeti Alaptanterv újragondolása is, hogy ne csupán a száraz lexikális tudás, hanem a gyakorlati, valóban hasznos, a diákok képességeit kibontakoztató ismeretek álljanak a középpontban.
Kajtárné Botár Borbála, az MSZP Országos Pedagógus Tagozatának elnöke