mszp.hu | Belföld
2020. június 23. 17:27

Levélben követeli a négy éve ígérgetett digitális oktatásfejlesztés betartását a kormánytól az MSZP

Levélben követeli a négy éve ígérgetett digitális oktatásfejlesztés betartását a kormánytól az MSZP
Ellopta a pénzt és semmit sem tartott be a kormány az elmúlt években a beígért digitális oktatásfejlesztésből.

 Az MSZP levélben kéri számon az EMMI miniszteren a hiányzó digitális oktatási stratégiát és követeli legalább az eddig tett fejlesztési ígéretek megfelelő betartását – erről tartott sajtótájékoztatót Kunhalmi Ágnes, az MSZP oktatási szakpolitikusa kedden, Budapesten.

Kunhalmi Ágnes elmondta, az elmúlt években nagyon sok mulasztás történt az oktatási kormányzat részéről: a gyerekek legalább 30%-a kiesett a digitális oktatásból, ezért papír alapon kellett elérni azokat a gyermekeket és családjaikat, akik nem tudtak eszköz, vagy áram híján kapcsolódni az online oktatásba. „Óriásira nőttek a korábban is már meglévő szakadékok, noha a digitális oktatás a hagyományos személyes oktatásnak kiegészítője kell, hogy legyen a jövőben is. Ehhez viszont meg kell teremteni a feltételeket tudásban, eszközökben, körülményekben, tehát az oktatási kormányzatnak bizony pótolnia kell, amit elmulasztott az elmúlt években”.

A szocialista politikus Kásler Miklós tárcavezetőn túl két felelőst is megjelölt a főbb hiányosságokért: Czunyiné Bertalan Juditot a digitális tartalomfejlesztés elmaradásáért, valamint Deutsch Tamást a Digitális Oktatási Stratégia, a DOS hiányosságaiért, amelyben erre az évre kellett volna kialakulnia a megfelelő keretnek.

„A járványnál kiderült, hogy a DOS megbukott” – mutatott rá Kunhalmi Ágnes.

Bejelentette, az MSZP felszólítja a kormányt ígérgetései betartására: „Kásler miniszterhez fordulunk így írásbeli kérdéssel a mai napon, hogy hogyan alakult az elmúlt négy évben az internettel ellátatlan települések csatlakozása az országos digitális hálóhoz, hogy sikerült-e minden iskolában szélessávú internetet és Wi-Fi elérhetőséget biztosítani. Nem találtam olyan dokumentumot, ami a Digitális Oktatási Stratégia, a DOS beszámolója lett volna, noha EU-s milliárdokat kaptak erre. Hol vannak a digitális tananyagok? A pedagógusok nagy részének saját pénzből kellett új eszközöket vásárolnia. Hogy fogják pótolni ezeket az összegeket a pedagógusoknak?” – sorolta a kérdéseket, amelyekre pártja várja a válaszokat.

Hangsúlyozta, az MSZP követeli, hogy legyen megfelelő mennyiségű és minőségű eszköz, legyen mindenhol szélessávú internet és Wi-Fi, és legyen használható digitális tananyag alap. „De ugye itt probléma van, hiszen az egész tankönyvet államosították, elzavarták azokat a szereplőket, akik ideológiamentesen, kimondottan szakmai alapon készítettek tananyagot. Szerencsére voltak olyan tartalomfejlesztők, akik önzetlenül segítettek a pedagógusok sokaságának a bajban, de a kormánytól nem kaptak szinte semmilyen támogatást” – mondta Kunhalmi, aki szerint fontos lenne egy egységes digitális kompetencia és követelményrendszer kidolgozása is.

„A megbukott Digitális Oktatási Stratégia már 2016-ban ilyen adatokkal volt tele, hogy az iskolákban legyenek rendszergazdák, robotok, 3D nyomtatók, meg azzal, hogy alakítsuk ki a virtuális oktatási környezetet – hol van mindez?” – tette fel a kérdést az oktatási szakpolitikus.

Kunhalmi Ágnes kijelentette, „Új tudásra és új eszközökre van szükség Magyarországon”. Ismertette, 25-30.000 megfelelő informatikus akár azonnal munkába tudna állni, de ehhez a megfelelő oktatási rendszerben a digitális oktatásnak adottnak kellene lennie az összes szükséges feltétellel együtt, ami még várat magára.

Végezetül megköszönte a pedagógusok, szülők és diákok helytállását a nehéz helyzetben és kérte, hogy amíg az MSZP próbálja a kormánnyal betartani az ígéreteit, hogy szeptembertől gördülékenyebben menjen az oktatás, „Ne engedjék, hogy a politika egymásnak ugrassza Önöket, segítség egymást továbbra is”!

Kapcsolódó párttagok