Kiszivárgott sajtóértesülések szerint ez most részben megvalósulni látszik, hiszen a GYSEV nyolcszáz kilométernyi vasútvonalat venne át a MÁV-tól.
Ugyanakkor fennáll a veszélye annak, a GYSEV ezáltal „elmávosodik”, vagyis elveszíti jelenlegi hatékonyságát, mivel ezeken a vonalakon a járműparkot továbbra is a MÁV-Start Zrt. biztosítaná, és a finanszírozás sem emelkedik jelentősen. Jelenleg az országos infrastruktúra-fenntartási költségvetés 9%-a kerül a soproni székhelyű vasúthoz, bár a célkitűzés szerint ez a későbbiekben 18%-ra nőne, míg szakértők szerint a hálózati méret és a vonatforgalom alapján 29% lenne indokolt.
Az állam kötelessége, hogy ne csak feladatokat hárítson a GYSEV-re, hanem biztosítsa a szükséges forrásokat is! Ha a vasútvonalak átvételével nem jár együtt a megfelelő anyagi és infrastrukturális támogatás, akkor a GYSEV is elveszítheti jelenlegi hatékonyságát, és a magyar vasúti közlekedés helyzete tovább romlik. Csak a megfelelő anyagi és infrastrukturális háttérrel garantálható, hogy az átvett vonalakon valódi fejlődés induljon el, és ne csak a problémák átcsoportosítása történjen meg.
Gurmai Zita országgyűlési frakcióvezető-helyettes, az MSZP alelnöke