Nem azt mondjuk, hogy a debreceni tömegközlekedést javító beruházás maradjon torzó, de legalább ne menjünk el szó nélkül egy ilyen nagy horderejű lépés mellett. Mert a 2-es villamos beruházása már eddig is több mint 20 milliárd forintot emésztett fel, miközben éveket csúszott a kivitelezése, és még mindig több olyan kisvállalkozó van, aki nem jutott hozzá munkája ellenértékéhez. Kósa Lajos Debrecen polgármestere most éppen az újabb kormányzati támogatás kapcsán ígérte meg a vállalkozók kifizetését, ám ha ez a pénz az Európai Unió által nem finanszírozott feladatok elvégzésére érkezik, ez a kijelentés nehezen érthető. Hiszen Brüsszel nem szokta megtagadni a beruházáson dolgozó vállalkozások kifizetését, tehát ezt az uniós pénzből is megtehették volna.
Az MSZP Hajdú-Bihar megyei Területi Szövetsége követeli, hogy egy független bizottság vizsgálja ki, miként juthatott idáig a debreceni 2-es villamos beruházás, hogy az adófizetők pénzéből újabb csaknem 4 milliárd forintot kell kifizetni a program befejezéséhez! Mert miközben a debreceni önkormányzat is gyakran panaszkodik arra, hogy a tömegközlekedés állami támogatásának jelentős részét Budapest kapja, most a Hajdú-Bihar megyei településeken élők is csak irigykedve figyelhetik a cívisváros szerencséjét.
Csak egyetlen adat összehasonlításként: szeptemberben 10 megyei út felújítása kezdődött meg 1,7 milliárd forintból (ráadásul ebből egy Debrecenben). Akkor Tasó László fideszes mindenes azt mondta: egyelőre többre nincs pénz. Most Debrecen kétszer ennyit kapott egy már eddig is 20 milliárd forintba került program befejezéséhez. Mégiscsak van pénz?
MSZP Hajdú-Bihar megyei Területi Szövetsége
Mégis van pénz az adófizetők zsebéből?
Miközben a kistelepülések önkormányzatai toldozzák-foldozzák költségvetésüket és néhány millió forintos támogatásban bíznak az ÖNHIKI-s pályázatokon, addig Debrecen minden pályáztatás nélkül, egyedi kormánydöntés alapján 3 és fél milliárd forintos állami támogatáshoz jut a 2-es villamos projekt befejezéséhez.