2011-ben folytatódott az egészségügyből a forráskivonás, mintegy 45 milliárd forint értékben. A korábban nagy port kavart, és megszüntetett 300 forintos vizitdíj helyett 1 %-kal növelték a járulék összegét, ami egy átlagos család kasszájában havi 2000 Ft-ot jelent.
1200 orvos ment külföldre, és ennél több ápoló és közép fokú végzettségű szakember, az alacsony bérek és a bizonytalan munkakörülmények miatt.
A kormány államosította az egészségügyet, a szakellátást és a kórházakat.
Adó- és járulékmentessé tette a magán egészségügyi pénztári megtakarításokat, ezzel ösztönözte, hogy a jómódú, magas keresetű emberek, hogy ebbe a pénztárba fizessenek be. Az a helyzet alakult ki, hogy akinek van pénze azaz ellátást soron kívül kapja, akinek nincs pénze az hónapokat, vagy éveket vár a várólistán.
Pozitívan értékelte a fenti kifogások mellett azt, hogy az előző kormány által elkezdett 453 milliárd forintos egészségügyi fejlesztések egy részét a kormány folytatta és befejezte. Ez a járó beteg ellátás tekintetében a megyénkben 3 települést érintett: Baktalórántháza, Nyírbátor és Ibrány településeket.
A rossz hír, hogy a bizalmatlanság és a "mindent mi tudunk jobban" miatt a kórházi beruházások egy része csúszik. A legproblémásabb, hogy az onkológiai ellátás fejlesztése, amire európai uniós forrás van, gyakorlatilag meg se kezdődött.
A költségvetés beadott anyaga alapján kb. 100 milliárd forintot fognak kivonni az egészségügyből és a gyógyszerkasszából 2013-ban. Ez azt jelenti, hogy nőni fog a betegek gyógyszerköltsége. Nagyon sok nyugdíjas, nagy családos, alacsony keresetű ember nem tudja a gyógyszerét kiváltani már ma sem.
A legrosszabb egészségügyi adatokkal rendelkező Sz.-Sz.-B. megyében az országban a harmadik legtöbb aktív kórházi ágyat szüntették meg. 247 kórházi ágy, közel 10%-os leépítést jelent. A helyi országgyűlési képviselőknek nem kellett volna ez ellen szólni?
Jónak tartják-e a fideszes országgyűlési képviselők, hogy a holding dolgozóinak 70%-ánál bérkompenzációt kellett alkalmazni, hogy legalább az előző évi bérüket megkapják. Ilyen alacsony bérük van.
Jó és fenntartható dolognak tartják-e, hogy a holding szervezet miatt a nyíregyházi önkormányzat évente több mint 200 millió forintot von ki adó formájában a kórházi egészségügyi ellátásból?
Miközben két ember is közreműködött és közreműködik a nyíregyházi kórház projektnél, akik a pályázat ügyben tévedhetetlenek: Kovács Ferenc és Adorján Gusztáv. Ehhez képest a kórházi beruházás még nem indult el. Évekkel ezelőtt azért vették el a majdnem befejezett kórházi terveket a korábbi tervezőtől, mert szükséges volt, hogy befejeződjön határidőre a kórházi fejlesztés. Azóta eltelt 3 év, a tervezési költség több mint kétszerese és a beruházás meg sem indult.
Igaz-e, hogy az egészségügyi dolgozóknak megígért jelentős, de feszültségekkel terhes béremelését az egészségügy más területéről történő megtakarításból kell fedezni? Vagy ha ez nem elég, esetleg újabb még ki nem gondolt adókból?
Vajon egyedül a házi őrizetben lévő volt holdingvezető felelős mindazért, ami a megyei kórházakban történt?
Senki nem vitatja, hogy az egészségügy átalakítása szükséges és elkerülhetetlen. Ezt a programot a 2/3-os többség el tudta volna végezni, hiszen olyan felhatalmazást kapott, amire a korábbi időszakban soha nem volt példa. Ennek ellenére, ami történik, kapkodva történik, ígéretek be nem tartásával.
A szocialisták úgy gondolják, hogy a megye országgyűlési képviselői nem rendelkeznek kellő lobbi képességgel a megye egészségügyi ellátásának javítása érdekében.
2012. június 27. 09:10
Megyei fideszes képviselők! Válaszokat várunk!
Csabai Lászlóné folytatva a kormány elmúlt 2 éves időszakának az értékelését tegnap a sajtó előtt tényekkel minősítette az egészségügyben zajló változásokat. A alelnök asszony a megye kormánypárti képviselőihez kérdéseket is megfogalmazott a témában.