Már 2021-ben bebizonyosodott, amikor ukrán és orosz befektetői csoportok harcoltak a Dunaferrért, és kizárták a szakszervezeteket a gyárból, a dolgozók pedig hónapokig nem kaptak fizetést, hogy a kormány beavatkozása nélkül nem fog rendeződni a gyár helyzete. Jelenleg indiai befektető vezeti a vállalatot, azonban olyan volumenű problémákkal küzdenek, hogy a Dunaferr a Tungsram sorsára juthat, bezárásra kényszerülhet.
Mindennek a dolgozók érzik a legerőteljesebben a következményeit, a bérkiesések miatt ugyanis családok maradnak megélhetés nélkül. A kialakult helyzet miatt Komjáthi Imre Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterhez, valamint Nagy Márton nemzetgazdasági miniszterhez fordult levélben, hogy vessék be befolyásukat a helyzet megoldása érdekében.
Bérkiegészítést kell kiharcolni, be kell vonni a szakszervezeteket, valamint fel kell készülni arra is, hogy a lehetséges elbocsátások esetén az Európai Globalizációs Alkalmazkodási Alaphoz forduljon a kormány, ahonnan a lehívható támogatást közvetlen a munkavállalók kapják meg továbbképzésre, munkahelykeresésre vagy saját vállalkozás indítására.
Komjáthi Imre személyes segítségét is felajánlotta a minisztereknek, hiszen meg kell találni a leghatékonyabb megoldást a munkavállalók helyzetének rendezésére. Ha a kormánynak fontos, hogy külföldi munkavállalókat hozzon Magyarországra, valamint, hogy akkumulátorgyárakat telepítsen, akkor legyen fontos a magyar munkavállalók, a dunaújvárosiak megélhetése, és egy nagy múltú, magyar cég megmentése is. Mentsük meg közösen a Dunaferrt!
Komjáthi Imre, az MSZP országgyűlési képviselője