Nem kaptunk választ arra, hogy:
Miért nem felel meg a magyar igényeknek a magyar gyártók által az elmúlt években kifejlesztett magyar tervezésű és gyártású autóbuszok közül egyik sem?
Miért jó, ha a már működő magyar gyártói kapacitásokat hagyják elsorvadni? Miért kell nagy tőkebefektetéssel, külföldi márkanévvel újat kialakítani, maximum harmincszázalékosan "magyar lobogó alatt"? Hová lesz az eddig felhalmozott magyar szellemi termék?
Nagy István, Mosonmagyaróvár polgármestere a Győr-Moson-Sopron megyei napilapban azt mondta: "a Rába - Volvo megállapodás egy keretszerződés, ami nagy lehetőségekkel bír a Kravtex-Kühne cégcsoport számára is". Ez megfelel-e a valóságnak? Ha igen, milyen konkrét lehetőséget jelent az együttműködés a buszgyártónak?
Németh Lászlóné annak ellenére hallgat, hogy még a mosonmagyaróvári fideszes polgármester is azt mondta: "a kormány döntése nem a hazai buszgyártókat helyezte előtérbe". Hogy ennek oka kiderüljön, az Országgyűlés következő ülésén újra feltesszük kérdéseinket a miniszternek. A válaszok a hazai buszgyártás és Mosonmagyaróvár érdeke is.
Szabó Imre,
országgyűlési képviselő,
a Fenntartható fejlődés kabinet vezetője
Beke Károly,
az MSZP Győr-Moson-Sopron Megyei Területi Szövetségének alelnöke
Mi lesz a hazai buszgyártással?
Megdöbbenéssel tapasztaltuk, hogy Németh Lászlóné, nemzeti fejlesztési minisztert nem érdekli a hazai buszgyártás sorsa. Ez abból is látszik, hogy az elmúlt hetekben feltett kérdéseinkre nem felelt érdemben.