Számos sajtóorgánum arról számolt be, hogy a Budapest-Belgrád vasútvonal szerbiai szakaszán már folyik a tesztüzem, a tervek szerint pedig alig egy hónap múlva, november 25-én már menetrendszerű járatok fognak közlekedni a határ szerb oldalán. Ezek a hírek egybecsengenek Aleksandar Vučić szerb elnök korábbi nyilatkozataival, melyek szerint 2024 végére elkészül a több mint 180 kilométeres Belgrád-Szabadka vasútvonal építése. Az államfő továbbá utalt arra is, hogy reméli, legkésőbb 2026 februárjáig, márciusáig a magyar oldalon is befejeződnek a munkálatok. Mindennek ellenére a magyar kormány még nem nyilatkozott arról, mikor készül el a vasútvonal hazai szakasza.
Gurmai Zita emlékeztetett, korábban írásbeli kérdést tett fel az Építési és Közlekedési Minisztériumnak, Ágh Péter államtitkár azonban erre a konkrét kérdésre gyakorlatilag egy mondatban válaszolt, miszerint a kormány célja, hogy a beruházás minél előbb elkészüljön. Nem válaszolt továbbá arra sem, hogy hogyan lehetséges, hogy egy évvel hamarabb készült el a szerb oldalon a munka, ha a magyar és a szerb szakaszon elvégzendő munka nagyságrendileg azonos hosszúságú.
Az MSZP alelnöke, frakcióvezető-helyettese így a kormány illetékesétől várt választ a kérdésére.
Csepreghy Nándor államtitkár azonban ismét semmitmondó választ adott, miszerint ebben a parlamenti ciklusban elkészül a vasútvonal. Az MSZP álláspontja szerint egy több mint 800 milliárd forintos beruházásnál az adófizetők ennél pontosabb választ érdemelnek!
Annál is inkább mivel a Budapest-Belgrád vasútvonal újjáépítési projektje ezer sebből vérzik. A vasútvonal fejlesztése körüli viták és problémák sokrétűek. A sajtó hangosvolt a beruházás túlárazottságától, valamint a megkérdőjelezhető gazdasági haszontól, az átláthatóság teljes hiányától, az eleve hibás koncepciótól, a nemzetközi politikai bonyodalmaktól, a kivitelező számára megoldhatatlan műszaki problémáktól. Továbbá nem véletlenül cikkeztek arról sem, hogy milyen érdekkörök jártak jól a beruházással.
Ezért az MSZP szerint itt az ideje, hogy a kormány tisztázza, mikor indulhat meg végre a közlekedés a Budapest-Belgrád vasútvonal 166 kilométeres magyarországi szakaszán!